Kempvis vrouwtje agressief


B

Blup_30

Guest
Hallo allemaal,

Help!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zelf heb een bakje van 100 liter 3 kempvis vrouwtjes en 1 kempvis mannetje.
Nu is de rode vrouwtje erg agressief in de bak naar de andere vrouwtjes toe (nu weet ik niet zo zeker meer of de blauwe een mannetje of een vrouwtje is. Ze heeft geen sierstaart) maar zij is erg grof vergleken de andere dames. Maar zag ook witte vlekken wat lijkt op happen. Zeker doe ik dit ook niet. Heb een aantal foto's ter verglijking en om jullie advies aan te horen! Blauwe heeft een hoek als haar plek waar ze andere weg jaagt. Behalve het mannetje. Twijfel of de witte stippen een ziekte zijn waar ik over heb gelezen. Morgen word de bak weer voor 20% a 30% schoongemaakt (water waardes waren goed)
Groetjes !

IMG_20170308_185700.jpg
 
Behalve de rode rechtsonder durf ik niet te zeggen wat het zijn. De rode is duidelijk een man maar de andere vindt ik te vaag om een uitspraak te kunnen doen:sorry:
 
Helaas poseren de vissen zich niet voor de camera ;) ik doe me best om ze mooi op de foto te krijgen de blauwe is twee keer zo groot als de dames. Vermoeden bestaat dat dit een mannetje is.
 
Leuk tipje van een aquarium houder plaats hem apart en plaats een spiegel erbij kijk wat de vis doet en idd de blauwe is een mannetje. Helaas! Verwondingen van een aantal gevechten. (Niet gezien trouwens) wel jammer want wat een binky)
Rode kleine is een vrouwtje en de paarse ook ! Helaas zal de blauwe geruild worden voor een dame :(
 

Terug
Bovenaan