kempvis man agessief tegen vrouwtjes


S

Sambe

Guest
Hallo allemaal,
Mijn bettaman zat al een week in mijn aquarium, nooit een vis kwaad gedaan. Gisteren 2 vrouwtjes erbij gedaan. Man is heel agressief naar de vrouwtjes, vooral als de vrouwwtjes naar boven komen om adem te halen. Als de visjes beneden zwemmen komen ze het mannetje bijna nooit tegen, die zit bovenin. Als mannetje het vrouwtje ziet, gaat die erop af en beukt er hard tegenaan en zwemt een stukje achter het vrouwtje aan en stopt daar na. Ze hebben wel een hoop verstopplekken en hebben alle vinnen nog. Een van de twee heeft wel wat "krasjes" op zijn lichaam.. Bak is 1m bij 60cm hoog bij 40cm breed. Is dit gedrag normaal, wat moet ik er mee doen?????????????????????????????????????????????????????????????
Wateerrwaardes zijn zeker goed en met de andere vissen heeft die eigenlijk nooit ruzie (heel sterk op visbestand gelet) hoor graag van jullie. groetjes!
 
Hoe is je bak ingericht? Foto?

~ Ivo
 
Foto lukt nu niet. Misschien morgen. Maar heb drijfplantjes. Twee plastic drijvende buizen. Beneden op de grond nog 1 of 2. Van di buizen. Een grote holle boomsstam (50 cm lang) en best veel planten.
 
Eigenlijk had je alles aan betta beter tegelijk kunnen aanschaffen. Nu is de man eigenlijk al een week alleen en had hij de bak voor zichzelf, door de vrouwtjes er nu bij te zetten,is hij eigenlijk al in het voordeel qwa rangorde.
Het gejaag is normaal, want hij jaagt ze weg uit zijn deel aqua. Veel groen werkt zeker en ook grotjes en evt een kokosnoot/half terrapotje.
Hopelijk wordt het minder (iets) maar jagen is bij deze vis wel instinctief en zeker naar vrouwtjes.
 
Oke bedankt. Had ik inderdaat beter kunnen doen. Reden dat ik dat niet had gedaan omdat ik wist dat kempvis agressiever was met vrouwtjes en wilde eerst kijken of het zonder vrouwtjes niet al fout ging ( dan kon ik vis noogterugbrengen). Bedankt voor de tip! Zal eens zoeken. Groetjes.
 

Terug
Bovenaan