Keizertetra hoe vaak eten?


MischaC

Well-known member
Lid geworden
3 april 2020
Berichten
258
Leeftijd
45
Dag,

Sinds twee weken heb ik een school van 25 keizertetra’s, leuke vissen:). Echter lijken ze echt de hele dag honger te hebben. Hoe vaak moeten ze per dag echt te eten hebben? Als ik 5 x per dag voed dan gaat het ook op.
Graag jullie advies/mening
 
Aanvullend:

Ze krijgen afwisselend diepvries (artemia /rode mug), vlokvoer, granulaat en levend (artemia/rode mug)
 
Met 1x per dag zouden ze goed uit de voeten moeten kunnen. :) Ze zullen de rest van de dag bedelen maar daar moet je niks van aantrekken. Of nouja, mag wel, maar je doet je vissen er indirect (waterkwaliteit) geen plezier mee en jezelf ook niet (extra onderhoud).

Voor droogvoer kun je ongeveer de hoeveelheid van 1 oogbal per vis aanhouden. Met granulaat is dat makkelijker inschatten dan met vlokken. Bij twijfel ongeveer geven wat ze binnen 1 à 2 minuten wegwerken. Van levend voer en diepvries kun je ongeveer 5x zoveel geven vanwege het hogere watergehalte.

Zijn maar richtlijnen hoor. Iedereen doet het anders.
 
Op de titel vraag zou ik zeggen eens in de drie maand, maar ieder voor zich natuurlijk 😋Zelf ben ik meer van schol of (bak)haring.
 
Internet verteld mij dat ze tussen de 4-6 cm worden dus dit lijken me nog geen volwassen dieren. Paar keer per dag wat voeren lijkt mij dan niet zo slecht.
 
1 oogbal? Wat bedoel je daar precies mee?
Elke vis één schapenoog per dag. 😜

Nee, een hoeveelheid voer ongeveer ter grootte van een vissenoog. Natuurlijk verschilt het per soort hoe de verhouding oog-lichaam is, maar het gaat om het idee: veel (droog)voer hebben ze niet nodig.

@quistero heeft gelijk dat jonge vissen evt wel wat vaker voer mogen hebben.

Al moet ik zeggen dat ik zelf in een gemengde bak met jong + oud dat onderscheid niet maak; ze zoeken het maar uit met wat ik er (meestal) 1x per dag in gooi. :deal:
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan