Keglvlekje legt eitje maar mislukt...


B

boinater

Guest
Van verdriet in de vreugde met deze visjes blijkbaar.
Want nadatde helft van de groep overleden is, is een vrouwtje nu volop opzoek naar afzet plekjes.

Echter gaat het niet helemaal goed.
Twee mannetjes zijn het er nog niet over uitwie de eitjes mag bevruchten...
Wanneer het koppeltje wel even alleen is en snel de eieren afzet, blijven de eieren niet aan de bladeren plakken maar vallen op de grond....

Ik heb op het moment geen tweede aqua waar ik ze in kan zetten, maar als ik ze nu uitvang en in een 30 liter emmer zet, zal het proces dan nog doorgaan of houden ze dan op?

Of kan ik beter de vallende eitjes gewoon opvangen en in een apart bakje zetten tijdelijk?

De eitjes moeten er namelijk sowieso uit, want me badis jagen er ook al flink op als ze vallen....


Thx voor de hulp
 
als je wat uit zou vangen zou ik de ene man uitvangen, en het koppeltje in de bak laten
 
Jaa okee die heb ik
Maar moet ik het koppel daarin zetten of het koppel z'n gang laten gaan eitjes opvangen en die daarin doen?

Dieren zitten nu tijdelijk in een emmer met kapatta blad, volledig aqua water, drijfplantje en drietal groot bladerige planten
 
ik zou de eitjes opvangen en daarin doen niet de ouders.... wel zorgen dat er voldoende doorstroming is in het netje anders verschimmelen de eitjes.
 
als ze nu al in een emmer zitten zou ik ze daarin laten afzetten als je verlichting ed. hebt.

beter zou zijn in de bak en dan de eieren verplaatsen, maar als ze nu al in de emmer zitten en je ze weer in je aqua zou doen krijg je weer stress.

EDIT-

zo'n netje is 15x10x8? daar zou ik ze niet in laten afzetten (als ze dat al zouden doen).
 
Jaa handelde iets te snel...
Maar tegelijk met de vorige post begonnen ze alweer volop met afzetten
Het lukt het vrouwtje alleen niet om de eieren op de bladeren te plekken...
Ze legt overigens ook allee�n op de drijfplant bladeren, kan het daaraan liggen?
 
ik meende dat ze vaak een groot blad uitkiezen, en daar onder gaan hangen.

je kunt je eitje ophangen en in een bakje met drijfplantjes doen. het enige nut van leggen ONDER een blad lijkt mij dat er minder snel rovers komen en de eitjes tegen fel licht beschermt worden. in een extra bak heb je geen rovers en met drijvers demp je het licht.
 
Hmmmm okee thanks voor de hulp iedereen!
De beestjes blijven nog maar doorgaan...

Haal ze er denk vanavond uit om ze weer in de grote bak te zetten...
Zal ze dan eerst moeten laten overwennen neem ik aan?
Temperatuur in de grote bak en emmer zijn ongeveer gelijk 23,5 grote bak en 23 emmer.

Maargoed wat dan?
Want de eitjes liggen grotendeels op de bodem...
Moet ik gewoon alleen een luchtpompje erbij inzetten of is het beter als ik het breederbakje in het aquarium plaats en daar de eitjes in laat uitkomen?

thanks alvast
 
Zooo ouders zijn uitgevangen en terug in de grote bak...
Eieren liggen voornamelijk op de twee Cryptocoryne Wendtii �Bruin� die ik voor de kweek uit de grote bak had gehaald, verzwaard heb en in de emmer heb gedaan en deels op de bodem die bedekt is met twee capattabladeren (zat in de oude bak).
Nu zit er een verwarmingselement in (staat op 24 graden) en vol met drijfplanten.
Ik las op internet dat het de eerste 24 uur geheel donker moest zijn, dus heb de emmer voor 90% afgedekt met een deksel die ik nog had, met een strook niet zodat daar nog lucht door kan.

Moet ik er nog een luchtpompje bij zetten voor wat stroming in de bak of een klein filter (100L en niet ingedraaid...)?
 
Het is gelukt ik heb max 20 larfjes in de emmer zwemmen :D
Vandaag druk met me nieuwe baan, dus geen tijd om liquifry te halen.
Of is dit met stofvoer van tetramini genoeg?

Ik heb er nu weer een lamp op staan van 10:00 tot 22:00 is dat goed?
 
Leuk hoor. Kan je niet via internet Liquifry kopen? Meestal heb je het de volgende dag al binnen.
 

Terug
Bovenaan