Kardinaaltetra heeft opgezwollen oog


L

LeandroV

Guest
Beste,

Sinds 26-11 heb ik een schooltje (8) kardinaaltetra's gekocht. Vandaag is het me opgevallen dat een tetra een opgezwollen oog heeft en hij/zij zwemt niet meer normaal. Ik heb de betreffende tetra meteen apart gezet, voor de zekerheid. Na een poosje googlen lijkt mij het meest revelante, dat hij/zij een 'popeye' heeft.

Ik weet niet wat ik moet doen, en misschien sommigen van jullie wel.

Hier wat meer informatie over mijn bak:
-Aquatlantis Advance Led 60 (54 liter)
-Mini Biobox 2 (Filter & Verwarmingselement)
-Temperatuur: 25 C (geldt ook voor het bakje van de tetra)
-Datum opstarten: 21-11-2015
De waterwaardes:
-Nitraat: 50
-Nitriet: 1
-GH: 8
-KH: 6
-PH: 7.6
Ik heb water ondertussen al ververst voor 20-30%, zodat de Nitraat & Nitriet wat minder zal worden. Ik zal morgen opnieuw de waardes meten.

Hier ook wat foto's van de tetra:
9

9

9

Het spijt me dat de foto's niet al te duidelijk zijn, het was redelijk moeilijk om een goede foto te nemen.

Hopelijk kunnen jullie met al de gegeven informatie wat.

Met vriendelijke groet,
Leandro V.
 
Ludger zei:
Een nitriet van 1 is inderdaad niet goed, dit moet 0 zijn. Dit zou ook de oorzaak kunnen zijn geweest. Misschien heb je hier wat aan: http://www.cichlidenkwekers.nl/pop-eye-exophthalmus/
Alle andere vissen (incl. de tetra's) hebben nergens last van. Ik heb het water ondertussen ververst, en zal morgen ofzo opnieuw de waardes opmeten.

Ik heb de tetra's deze donderdag gekocht, ik denk dus dat ik er mee naar de dierenzaak ga.
 
De kardinaaltetra is helaas overleden.

Tijdstip van overlijden: 18:59
Oorzaak: Niet bekend

Deze zaak is officieel gesloten.
R.I.P.
 
Ik hoop dat je nog kijkt hier want de kans is groot dat je nog meer problemen gaat krijgen.
Je geeft aan dat je bak 21-11 is opgestart dus deze is nog aan het indraaien en dat is ook aan de waterwaarden te zien.
Neem voorlopig geen nieuwe vissen en blijf de waterwaarden in de gaten houden.

Je bent veel te snel begonnen met vissen toevoegen en eigenlijk zijn kardinalen niet echt geschikt voor dit formaat bak.
Heb je nog andere soorten?
 
Seabait zei:
Ik hoop dat je nog kijkt hier want de kans is groot dat je nog meer problemen gaat krijgen.
Je geeft aan dat je bak 21-11 is opgestart dus deze is nog aan het indraaien en dat is ook aan de waterwaarden te zien.
Neem voorlopig geen nieuwe vissen en blijf de waterwaarden in de gaten houden.

Je bent veel te snel begonnen met vissen toevoegen en eigenlijk zijn kardinalen niet echt geschikt voor dit formaat bak.
Heb je nog andere soorten?

Alle vissen in mijn aquarium:
-1 Algeneter
-7 Kardinaaltetra's
-3 Guppen
-2 Goudvissen
-2 Gourami's

De twee goudvissen & gourami's heb ik vandaag cadeau gekregen :help:
Ik heb het water 20-30% ververst, en zal binnekort de waardes weer opmeten.

Ik ben niet meer van plan om andere vissen te kopen, omdat het aquarium al aardig gevuld is.
 
Als de goudvissen hun volledige formaat zouden bereiken in je bak zou deze echt letterlijk gevuld zijn met vis.
Waterwaarden meten hoeft nu eigenlijk niet meer en kan je het beste elke dag water verversen.
 
Seabait zei:
Als de goudvissen hun volledige formaat zouden bereiken in je bak zou deze echt letterlijk gevuld zijn met vis.
Waterwaarden meten hoeft nu eigenlijk niet meer en kan je het beste elke dag water verversen.

En hoeveel water? 10%?
 
Beter het dubbele.
Beste is wel om de goudvissen terug te brengen want die zijn echt totaal ongeschikt voor je bak.
Welke gourami's precies heb je?
 

Terug
Bovenaan