kardinaal tetra geen beschutting?


S

smidsy

Guest
Hallo,
Ik kwam dit filmpje tegen op youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=ko5qQEqmOU0
Hebben tetra's geen beschutting van boven nodig? aangezien ik dit ook het liefste niet zou hebben, maar inderdaad meer steen en minder beplanting..
Wat zijn de grote verschillen tussen de tetra soorten?
Zoals de: Neon, Kardinaal en keizer tetra?
 
De meeste soorten vinden dekking van planten fijner. Ze kleuren dan vaak ook beter. Een lichte bodem hebben veel soorten liever ook niet ivm de weerkaatsing van het licht.

Kardinalen leven van nature veelal in wateren zonder drijfplanten maar het water is zo donker van kleur (colakleuig)dat ze voor visetende vogeltjes enzo slecht te zien zijn.

Kardinalen en keizertetra's kunnen niet in jou 60cm bakje. Dus dan blijft de Neon over. De Hyphessobrycon amandae is zelfs nog een veel betere keuze.
 
Ik heb een stel keizertetras, zeer nieuwsgierig en actief. Schuilen nagenoeg niet tussen de planten. Zeer leuke vissen hoor! ik vond ze persoonlijk actiever dan kardinaaltjes bijvoorbeeld
 
Bij mij speelden de kardinalen zelfs gewoon in de oppervlaktestroming. Nooit de indruk gehad dat op zoek waren naar beschutting van boven. Plaatsen genoeg in de bak met overhang etc. Maar daar gingen ze echt niet onder zitten.
 
heejz ik heb een groepje kardinalen van 10 stuks en heb veel beplanting ze zwemmen wel vaker ertussen door meer uit nieuwschierigheid maar vormen vaak 1 groep of soms 2 apart en zelden kleine groepjes en dan gaan ze op onderzoek uit en ze nieuwschierigen dan wel tussen de planten het zijn mooie visjes zeer actief speels met elkaar ik ging voor neons naar een aquarium winkel maar zag deze in een show aquarium daar en ze waren iets groter en voller dan normale neons en de kleuren verschillen iets ik geloof ook in patroon en zijn duidelijk voller en feller en wilde die neons ook hahaha tot verkoper mij vertelde dit kardinalen zijn en ik vind ze mooi je koopt ze klein maar mijne zijn nu 3 maanden in deze bak en kwamen zeer klein mee jong kweek en zijn nu zeer mooie volle vissen geworen meer kan ik je niet vertellen want heb weinig stenen mvg bjorn ps hier een filmpje van ze dit heb ik gemaakt omdat mijn planten begonnen te assimileren https://youtube.be/IPcb4zDZ-qw
 

Terug
Bovenaan