kan je waterpest uit vijver in aquarium steken zonder problemen?


T

Thibo

Guest
hey,

Ik heb wat waterpest uit de vijver van mijn grootvader gekregen, maar nu is mijn vraag of ik deze rechtstreeks in het aquarium mag gooien?

Alvast bedankt
 
Als jij een ziekte in je bak wilt,wel.
Wat zwemt er allemaal in de vijver,aan ongedierte.
PLus dat het de koudwater versie is.
Dus verslijmt op den duur.
 
niet aan te raden dus.
En kan je de plant zodanig aanpassen dat hij wel in je aquarium kan?
 
Genetisch? ;)
Koudwatervariant zal niet wennen aan tropische temperaturen.

+ wat Bertus al zei.. je kan eitjes van bepaald grut niet zien, zit misschien in de stengels.. laat staan eraf spoelen.. dus loop je toch het risico dat je onwenselijke beestjes in je aquarium krijgt.
Voor waterpest zou ik dat risico zeker niet nemen.. warmbloedige waterpest kost geen drol.
 
Door hem vrij lange tijd ergens anders in te doen.
In emmer af afwasteiltje.
En telkens water verversen.

Zie je ook gelijk of er geen larven rond kruipen.
 
ok en hoelang moet hij er dan ongeveer in liggen?
 
Waterpest is ��n van de zuurstofplanten die los in het water drijft en is een uitstekende zuurstofleverancier.
Er is ook de soort E. densa die in aquariums worden aangeplant, niet winterhard is, en dus eigenlijk minder geschikt voor de vijver. Planten in de bodem is niet nodig. De planten vormen ook nauwelijks wortels, maar soms wel luchtwortels. De plant vormt heel herkenbare fijn gezaagde bladeren die langwerpig zijn en lancetvormig. Ze zitten in kransen van 3 aan de stengels. De groei in enorm, de naam waterpest is niet voor niets gegeven. Komt in grote getallen in de vijver voor dan kan je rekenen op ene goed biologisch evenwicht.
 
Doe niet moeilijk en koop wat in de winkel, dat spul kost niks.
Kost veel te veel werk en op het eind heb je nog niks want het is een koudwaterplant.
 
Elodea canadensis - Tuinkrant.com


We onderscheiden 2 soorten: E. densa, uit Zuid-Amerika die veel in aquaria
gekweekt wordt en E. ... Nederlandse naam: brede waterpest, gewone waterpest
... aangeplant, niet winterhard is, en dus eigenlijk minder geschikt voor de vijver.
www.tuinkrant.com/plantengids/waterplanten/6090.htm

UIt de vijver niet in aquarium.

UIt aquarium niet in de vijver.
 
Oke bedankt voor de info
 

Terug
Bovenaan