Kan iemand duidelijkheid geven over hoeveel voer een discus moet hebben per dag?


fizz

Well-known member
Lid geworden
24 maart 2023
Berichten
61
Leeftijd
53
Ik zie door de bomen het bos niet meer........
Wij hebben 13 discussen en voeren granulaat en 1 blokje rundvlees diepvries per dag.
Dit op advies na aankoop van de discussen.
Wij zijn bij speciaalzaken geweest en gingen er vanuit dat het goed was.
Nu zijn we bij de zoveelste zaak geweest en daar kregen we te horen dat dat absoluut niet goed was dat er op 13 discussen 13 blokjes rundvlees gevoerd moet worden.
Hier schrokken we best wel van, hoe zit het nou allemaal?
Wij zijn expres naar echte speciaalzaken geweest omdat we het goed willen doen..................... wat nu?
 
Hoe groot zijn de discussen en hoe oud? Bedoel je dat je 1 blokje diepvries van stender per discus per dag geeft?
En dat je ze 2x per dag voert?
 
6 tot 8 cm groot hoe oud precies weet ik niet ja 1 blokje diepvies voor alle 13 discussen.
 
En daarnaast strooien we 2 keer per dag discus granulaat.
 
6 tot 8 cm groot hoe oud precies weet ik niet ja 1 blokje diepvies voor alle 13 discussen.
1 blokje in totaal uit een blister is te weinig.
1 blokje per vis per keer dwz 13 blokjes uit een strip van 20 is teveel.

Ik geef 18 discus uit een 500 gr plaat iets van 5cm bij 8cm per keer en dat een vier keer per dag.
 
Ik zou per keer een 6 tal blokjes doen.
En dat twee a drie maal per dag
 
Ik zou 5 keer per dag voeren als ze zo klein zijn en dan zoveel als ze binnen een minuut of 2 opeten.
Stendker heeft ook een voedingsadvies per leeftijd. Dat kun je ook aanhouden. Ik denk dat dat overeenkomt met het bovenstaande advies.
 
De hoeveelheid hangt van veel factoren af, temperatuur van het water, grootte van de vissen, veel of weinig andere vissen die het wegsnoepen, enzovoort.
Je kunt ook gewoon je vissen observeren, zien ze er gezond en doorvoed uit dan geef je ze voldoende. Blijft er veel liggen, dan geef je te veel.
 
Dat is de reden waarom onze aquarium vissen gerangschikt worden van makkelijk houdbaar tot moeilijker .

Ervaring is niet te koop .
Discus is niet voor een beginner .

Daarmee bedoel ik dat iemand die op het niveau is om een bepaalde soort te houden al zeker weet wat die specifieke soort nodig heefd en al helemaal weet hoe die een vis voed .

Zonde .
 
Ook belangrijk met zoveel voeren goed kijken of ze alles op eten en veel water verversen en stoppen met runderhart .
 

Terug
Bovenaan