Kan hier een koppel kersenbuikjes bij?


Z

Zwaarddrager101

Guest
Ik heb een bak van 80 cm met als bewoners 2 ancistrussen, 8 zwarte fantoomzalmen en een koppel zwaardragers
Kan hier een koppel kersenbuikjes bij?

Vriendelijke groet.
 
Als je een hoop ellende in je bak wil hebben zou je dat kunnen doen, maar het is absoluut af te raden. Op het moment dat ze namelijk paarneigingen gaan krijgen (en die krijgen ze gegarandeerd, het zijn net konijnen), claimen ze je hele aquarium, en de rest heeft het nakijken. Ze terroriseren dan de hele bak. Een van onze forumleden noemt ze de Taliban onder de vissen, dat zegt genoeg lijkt mij
 
Kersenbuiken kunnen inderdaad zeer agressief zijn. Die laten het niet alleen bij dreigen.
Toen ik nog onwetend was wat betreft het houden vissen, had ik ook kersenbuiken met zwaarddragers en guppen. Ik kan je zeggen, de guppen en zwaarddragers moesten zich een ongeluk zwemmen om te voorkomen dat hun staart er af werd gebeten.
 
Is inderdaad niet een goed idee.
Zijn erg mooie beestjes maar met een stevig karakter, ze gaan de confrontatie niet uit de weg ongeacht de grootte van zijn tegenstander.
 
A. Thomasi schijnt een leuk alternatief te zijn. Ik heb al een paartje besteld, maar kan nog niet uit eigen ervaring spreken. Op diverse websites is men echter vol lof over deze dwergcichlide in een gezelschapsbak. Ik ga combineren met o.a. lichtoogjes en epiplatys dageti.
 

Terug
Bovenaan