Kan er nog wat bij?


C

Cumulonimbus

Guest
Ik heb momenteel in mijn 60 liter bak:

koppel dwerggoerami's
3 guppy's
2 rotsgarnalen
1 panaque (in mijn voorstelpost zei ik een ander L nummer, maar ik was verkeerd).
2 appelslakken

Ik had graag nog wat cory's op de bodem gehad, maar kunnen die er nog bij? Ofwel nog een andere soort garnalen. Of kunnen er nog een paar gupjes bij?
 
Ja hoor dat kan. Als je kiest voor een Corydorassoort, kies dan eentje die zo'n 5 cm wordt.
 
Dit gat al niet goed helaas.

Guppen zijn te druk voor bij Dwerggoeramie's ook wensen deze laatste een grotere bak (80cm) en veel drijfplanten. Lees dit ook eens: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... er=1153377

De Panaque (maccus neem ik aan?) is en twijfel geval. het zijn rustige vissen maar ik zou ze liever ruimer houden,

Corydoras aanraden is wel heel gemakkelijk maar dan wil ik eerst weten wat voor bodem je hebt.
 
De panaque is een LDA01.
Ik heb niet de indruk dat de dwerggoerami last hebben van de gupjes. Het mannetje is al aan het bouwen aan een schuimnest... In de winkel werd ook niet verteld dat deze niet bij elkaar passen.
De bodem is fijn grint.
 
Daar zou ik geen corydoras op zetten, zij hebben fijn zand nodig. Ik vind 60 cm ook te klein voor dwerggoeramie's. Als je die weg doet kan je nog eens kijken wat je in de bak kan toevoegen.
 
Het lastige is dat winkels vaak niet weten wat ze verkopen en dat zie je nu ook weer.

Je l-nr wordt te groot voor je bak.

Dierenwinkel Guppen zijn niet alleen te druk die Colisa's ook hou je de zware inteelt guppen uit een winkel alleen goed bij veel warmte (26 graden) en een zeer schoon water. Beginners vissen zijn het allang niet meer. ;) Ook is het aan te raden ze te voeren met voedsel wat een hoog plantaardig gehalte bevat.

Dwerggoeramie's kan je beter koeler houden zo rond de 22graden.

Ik zou niets meer toevoegen en een bestand verzinnen wat kan voor een dergelijke bak. Met 60cm is je keuze helaas ook zeer beperkt.80% van wat in de winkel verkocht wordt kan niet. Bij 80cm is dat al 50%.
 
Jelle Touwen zei:
Daar zou ik geen corydoras op zetten, zij hebben fijn zand nodig. Ik vind 60 cm ook te klein voor dwerggoeramie's. Als je die weg doet kan je nog eens kijken wat je in de bak kan toevoegen.

Ik heb ook Cory,s op fijn grint.
hebben alle baard haren nog.
geen probleem.
 
Bedankt voor de antwoorden.
Voor de duidelijkheid het zijn enkel mannetjes guppen, want ik wilde niet ineens te veel guppy's krijgen.
Op internet vond ik nochtans dat dwerggoerami's graag tussen 25 en 28 graden zitten. Mijn water staat op 26 graden. Op sommige websites vind ik dat 60 cm prima past en op andere 80 cm. Ik vermoed wel dat de goerami's het naar hun zin hebben vanwege het schuimnest.

Ik had al zitten denken aan cory's maar nu twijfel ik omdat ik weet dat je ze in een schooltje moet houden (en vanwege de adviezen) en dat zijn veel visjes meer in de bak.Iemand die weet hoeveel het perfecte aantal is?
 
Op internet staat heel veel onzin. wat betreft die Goeramie's de recente inzichten zijn dat je ze beter koel houdt.Maar er is nog heel veel achterhaalde informatie te vinden. Dat dieren paren heeft niets met het naar hun zin hebben te maken maar om de soort te behouden. Ook in zeer slechte omstandigheden planten veel dierensoorten zich nog voort.

80cm is echt aan te raden.

Gup mannen paren van nature veel en dit gedrag moet je ze ook niet onthouden. Guppen kan je prima met Rouwtetra's houden en deze ruimen 100% alle jongen op.
 
Botia zei:
Dit gat al niet goed helaas.

Guppen zijn te druk voor bij Dwerggoeramie's ook wensen deze laatste een grotere bak (80cm) en veel drijfplanten. Lees dit ook eens: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... er=1153377

De Panaque (maccus neem ik aan?) is en twijfel geval. het zijn rustige vissen maar ik zou ze liever ruimer houden,

Corydoras aanraden is wel heel gemakkelijk maar dan wil ik eerst weten wat voor bodem je hebt.

Goed dat je het zegt, over de dwerggouramies had ik heen gelezen. Die zitten idd krap.
 
Botia zei:
Op internet staat heel veel onzin. wat betreft die Goeramie's de recente inzichten zijn dat je ze beter koel houdt.Maar er is nog heel veel achterhaalde informatie te vinden. Dat dieren paren heeft niets met het naar hun zin hebben te maken maar om de soort te behouden. Ook in zeer slechte omstandigheden planten veel dierensoorten zich nog voort.

80cm is echt aan te raden.

Gup mannen paren van nature veel en dit gedrag moet je ze ook niet onthouden. Guppen kan je prima met Rouwtetra's houden en deze ruimen 100% alle jongen op.

Zo wordt het wel erg moeilijk om de juiste informatie te verkrijgen.. :(

Het is nu natuurlijk ook niet mogelijk om er nog vrouwgupjes �n rouwtetra's bij te doen denk ik. Ik wil nu ook niet dat de goerami's helemaal gek worden :p.
 
Die Goeramie's zijn ws wel binnen een paar maanden dood door dat virus. Helaas, de hoofdprijs winnen in een loterij is groter dan dat je ze langer dan half jaar beiden hebt.

Als dat zover is zou ik wat vrouwtjes Guppen kopen, de Rouwtetra's kunnen al.
 
Is er serieus zo'n grote kans dat de goerami's dat virus hebben/krijgen? Ik weet niet precies waar ze vandaan komen maar ik heb ze gekocht in een aquariumspeciaalzaak.
 
De kans is zeer groot daar bijna alle Dwerggoeramie'sin de Nederlandse handel uit Aziatische kwekerijen waar dit virus welig tiert komen. De stammen die in Oost-duitsland gekweekt worden hebben hier (nog) geen last van. Alleen kan je slecht aan Oost-duitse dieren komen.
 
Ja, jammer dat die laila's een besmettelijke ziekte bij zich kunnen dragen.
De ziekte is ontstaan doordat er veel te veel gekweekt worden en met velen in bakken terecht komen , elkaar opeten of aanvreten
Maar het hoeft niet natuurlijk, er zitten ook nog wel gezonde exemplaren tussen die wel langer dan een paar maanden meegaan.
Jammer dat het een zwak soort is, maar ja, de gekweekte vissen zijn over het algemeen wat zwakker dan uit wildvang denk ik.
 
astrid j zei:
Maar het hoeft niet natuurlijk, er zitten ook nog wel gezonde exemplaren tussen die wel langer dan een paar maanden meegaan.
"langer dan een paar maanden meegaan' is nog steeds geen succesvol houden van een diertje als je het hebt over 3 of 4 maanden. Zie je meteen hoe ernstig het met deze soort is als dit soort uitspraken naar boven komen.

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan