kan dit?


Lisseheinis

Member
Lid geworden
30 juli 2023
Berichten
9
Leeftijd
23
Ik ben nieuw met een aquarium ik wil graag een aquarium van 125l met daarin kardinaaltetra’s of Kegelvlekbarbeeltjes ,Bijlzalmpjes en Corydora’s (panda’s) kan dit bij elkaar?
 
Ik zou zelf vor 1 school in de middenlaag kiezen maar goed het is imo niet dat het niet kan.
 
24-28 graden:

 
Ik zou zelf vor 1 school in de middenlaag kiezen maar goed het is imo niet dat het niet kan.
@Lisseheinis wat John zegt geeft een prachtig uitzicht. Let ook op de aantallen. Met een buitenfilter met daarin biologisch en mechanische filtermateriaal krijg je het beste balans. Een groot filtervolume meer ruimte voor de nuttige bacteriën. 🙂

Aan jou is de keuze maar ik wil het toch even vermelden. Om je een beetje een beeld te geven. Mijn 180 liter met een buitenfilter.
IMG20230730085618.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn keuzen veranderd en ik ga nu voor 14 Neontetra’s, 6 Corydora panda’s en 6 Guppy’s (mannetjes) in een bak van 125 L.
 
Hoezo? waarom zou het afleiden
ik ben een beginner en heb nog nooit een aquarium gehad dus ik vraag om tips.
 
Je kunt ook nog valse neon overwegen, is een klein neefje van de neon tetra
 
Hoezo? waarom zou het afleiden
ik ben een beginner en heb nog nooit een aquarium gehad dus ik vraag om tips.
Om het duidelijk te zeggen. Wanneer je een grote school neontetra hebt dan geeft dat een mooi beeld. Anders zwemmen 2 groepen door elkaar. Guppen zijn heel erg drukke zwemmers.

Filmpje van de site van Aquainfo.

 
Maar dit is een esthetisch verhaal, dat betekent dat iemand het niet mooi vind om 2 soorten vissen door elkaar heen te zien zwemmen. Als jij het wel mooi vind kunnen ze wel samen. Ik denk dat in een 125 liter het voor de vissen niet uitmaakt.
 

Terug
Bovenaan