kaamlaag van co2 bellen


R

R1cardo

Guest
Goede morgen,

Nu een aantal dagen met mijn nieuwe co2 set aan het rommelen.
Heb nu twee soorten difusers geprobeerd waarbij nu als laatste de Aquario Neo acryl diffuser.
Maar bij beide diffusers volop onopgeloste bellen aan het wateroppervlak, na een uur doseren zit het helemaal vol. Ondanks dat de bubbels ook volop onder water door bijna de hele bak verspreidden. BPM is 32 op 60ltr water, kh 7, ph 7,5 a 7,7 (voor ik met de co2 begon), dus dat valt nog mee laat staan wat er gebeurd als ik het ophoog naar een hoger aantal wat zoals het eruitziet nav de dropchecker ook nodig is.

Met een inline diffuser, is de kans dan kleiner dat mijn wateroppervlak vol onopgelsote co2 bellen zit?
Merendeel lost dan op onderweg in de filterslangen en een restant wordt de bak ingeblazen?
Heb deze variant op het oog:

Wat adviseren jullie? In het verleden oa een Dupla reactor gehad maar nu de ruimte niet voor in mijn meubel. Gaat een inline diffuser ervoor zorgen dat niet heel mijn wateroppervlak onder de bubbels komt?
 
.

20180510_182432.jpg


Super-CO2-verstuiver-diffuser-reactor-externe-13mm-en-17mm-geschikt-voor-12-16mm-16-22mm-water.jpg
 
Na enige tijd wordt het oplossen vaak beter en ze moeten even "indraaien".
 
schijnt met de tijd idd beter te worden.
een inline diffuser kan het probleem verminderen maar is geen garantie
 
Ik had het hier ook met die van JBL en hoor van andere gebruikers dat het soms wel 3-4 weken kan duren dat indraaien en dat je dan pas alles goed krijgt opgelost en met kleine belletjes dus. Ik heb hem inmiddels op de inlaat van de 2213 zitten en dat bevalt me beter.
 
Dus kan met die diffuser die ik nu gebruik ook schelen als ik het nog even aankijk? Dat het dan beter oplost. Diffuser zit er nu een halve week in pas.
 
Ja ik zou het nog even aankijken dan.
 

Terug
Bovenaan