Juwel Vision 260 van Altispinosa.


A

Altispinosa

Guest
Beste vrienden,

Ik ga jullie niet langer in spanning laten en ga mijn nieuwste bak aan jullie voor stellen.
Aan de hand van de vele foto's gaan jullie zien hoe ik de bak heb overgenomen (heel vuil) veel werk aan gehad en tot wat hij nu is in zeer propere staat.
De inrichting is gedurende de opstart een paar keer veranderd en dat kon omdat er toch nog geen enkele vis in zat.
Ik heb gekozen voor een donker zwarte zandbodem en daar ben ik uiterst tevreden over maar over de uiteindelijke rotspartij ben ik nog niet echt tevreden over maar ik zie er op tegen om het te veranderen want dan moet de bak normaal gezien weer volledig leeg omdat ik eerst de zachte rubber terug op de bodem moet leggen om dan vervolgens de stenen te stapelen en dan het zand er weer in te kunnen doen want cichliden zijn zandhappers en daarom zie ik er tegen op om deze klus te klaren maar we zien wel wat het geeft na een tijdje.
Ik heb deze bak met 35 tal vissen en planten dus compleet kunnen over kopen voor 200 euro en heb al mijn vissen verkocht voor een bedrag van 235 euro dus heb ik de bak er deels uit gehaald wat zeker niet verkeerd is.
Zo genoeg gebabbeld en nu over naar de foto's.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG

11.JPG
 
Dit was het vuile werk en was ik wel enige uurtjes mee zoet.Komen dan nu stapsgewijs de foto's na de schoonmaak.
12.JPG

13.JPG

14.JPG

15.JPG

16.JPG

17.JPG

18.JPG

19.JPG

20.JPG

21.JPG
 
Intussen de pomp en verwarming het begeven en nieuwe moeten aankopen maar nu ben ik gerust en het werkt uitstekend.


23.JPG

24.JPG

Hier zie je dat er zwart grind in lag dat heb ik er dan weer allemaal uit moeten doen omdat cichliden geen grind mogen hebben.
Was alweer een serieuze karwei en zeker als je het in je rug hebt maar we zijn altijd positief en werken naar een goed einde.
25.JPG

26.JPG

Hier zie je vele zakken met stenen die ik naar de 2de verdieping moest sjouwen via de trap want wij hebben geen lift en das balen maar ik vond het teveel aan stenen en heb dan meer dan de helft terug naar de winkel gedaan (achteraf een domme zet)want ik moest ze gehouden hebben.
27.JPG

Dit zijn dan de zakken zwart zand wat het dan uiteindelijk geworden is en de vissen zijn me heel dankbaar.
28.JPG

29.JPG

30.JPG

31.JPG

Dan had ik een poging gedaan met het mooiste stuk kienhout er tussen te zetten maar cichliden mogen geen kienhout in het water hebben omdat dit looizuren afgeeft dus dit was geen lang leven beschoren e moest er terug uit helaas pindakaas.
32.JPG
 
Beetje bij beetje komen we toch aan de eindstreep hahaha.
33.JPG

34.JPG

35.JPG

Nu komen de andere stenen die dan de uiteindelijke rotspartij zullen vormen dus graag jullie mening hierover.
36.JPG

Hier de gloednieuwe verwarming die ik gekocht heb.
37.JPG

Hier is de bak dan gevuld maar is de bak nog serieus wazig wat wel weg trekt natuurlijk en gelukkig maar hahaha.
38.JPG

39.JPG

Hier zie je dat de bewoners er reeds in zitten en ze hebben het natuurlijk naar hun zin.Visjes blij en dus ook baasje blij.
40.JPG

41.JPG
 
Erg leuk project Johnny en je hebt er veel werk aan gehad maar dan heb je nu wel een mooi resultaat geboekt. Ik zou zelf de berg stenen wat meer uitspreiden want het komt voor mij nogal kolossaal over in het midden maar smaken verschillen en je moet het doen zoals jij mooi vindt;)
 
Ja dat heb ik ook al gedacht John en bedankt voor de fijne respons.:thumbs:
 
De stenen zijn inderdaad wat inspiratieloos neer gekwakt lijkt zo, maar je kan alles nu nog naar eigen inzicht veranderen, succes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow, je lichtarmatuur lijkt wel nieuw! Dat is grondig schoongemaakt! :r
Ook de rest is allemaal goed proper geworden!
Zal je wel wat tijd gekost hebben. :thumbs:

Hoeveel kilo stenen heb jij daar naar boven (en terug naar beneden) gesleurd?
Lijkt me dat je deze maand geen fitness meer nodig hebt... :D

Mbt de laatste inrichting: ik zou de stenen toch ook nog wat anders leggen om de bak wat ruimer te laten lijken. Nu ligt het een beetje teveel samen in het midden en teveel op één hoop in de hoogte vind ik persoonlijk.

Eigenlijk vond ik je eerste stenen ook best mooi. Maar op een bepaald ogenblik had je gewoon teveel stenen in de bak denk ik.
Maar de laatste foto met deze stenen (met minder stenen, enkel links in de bak en de metselkuip voor de bak) vond ik helemaal geen slecht begin qua opbouw omdat het wat lijkt op onderstaande inrichtingen (waar ik wel fan van ben voor Tanganyika-bakken):

Tangany.jpg
Tangany2.jpg


Het is allemaal een beetje volgens hetzelfde principe: er wordt eerder in de lengte van de bak gescaped, laag in het midden en iets hoger langs de zijkanten. Dan wordt de ene kant wat hoger gestapeld dan de andere kant waardoor je meer dynamiek krijgt in de stenen.
Ook wordt er steeds gebruik gemaakt van grote stenen centraal omringd door kleinere, soortgelijke stenen om de lijnen wat te verzachten.
Misschien kan je dat eens proberen toepassen?

Alleszins: een leuke start van een mooie bak! Op de laatste foto's lijkt het wel alsof er geen water in de bak zit, het water is duidelijk mooi opgehelderd.

Veel plezier en succes met het vervolg alvast.
 
Bedankt voor je positieve en opbeurende commentaar Honey dat word erg gewaardeerd.
Die stenen zoals ze er nu in liggen op de laatste foto's dat heeft mij 200 euro gekost voor +- 50 kg aan stenen.
Ik zou ook liever een andere inrichting zien in mijn bak maar vind het persoonlijk 1 van de moeilijkste dingen en das een malawi bak met stenen inrichten daar worstel ik serieus mee hoor.
Ik ga straks na het eten eens kijken of ik de stenen al wat meer kan uitbreiden en dan hoop ik op een gunstig resultaat.
Ja wat poetsen en schoon maken betrof ben ik wel wat uurtjes zoet geweest maar het resultaat mag gezien worden vind ik zelf ook.
 
Ik zou ook liever een andere inrichting zien in mijn bak maar vind het persoonlijk 1 van de moeilijkste dingen en das een malawi bak met stenen inrichten daar worstel ik serieus mee hoor.

Komaan Johnny, niet opgeven!
Wil je worstelen, dan moet je doorbijten!!
Keep wrestling!!!

Johnny.jpeg


:D:D

Maar om het handiger te maken kan je ook buiten de bak een beetje puzzelen met je stenen hé.
Veel scapes worden eerst op een tafel of in een 'box' (een houten bak met afmetingen van de bak die vooraan open is) gemaakt.
Dan kan je een compositie maken en even vanop afstand bekijken, wat laten bezinken en aanpassen tot je iets hebt waar je wel 100% tevreden mee bent.

Ik redeneer als volgt: je hebt er nu al die tijd, moeite en geld aan gespendeerd en je bent al zo ver gekomen! Dan moet je nu blijven doorgaan tot je wel compleet tevreden bent met de inrichting.
Dat is een beetje de kroon op het werk als het ware.
Ik ben zeker dat je een layout kan maken waar je wel achter staat dus ik zou gewoon nog wat rond kijken naar andere (Tanganyika) bakken online tot je vindt wat je echt aanspreekt en dan een paar keer proberen puzzelen met je stenen buiten de bak tot je tevreden bent van de compositie en dan overzetten naar de bak. Op termijn geeft dat meer voldoening denk ik.
Als je het toch moeilijk vindt kan je hier wat foto's plaatsen van elke stap en dan zullen er zeker mensen met tips komen...


Die stenen zoals ze er nu in liggen op de laatste foto's dat heeft mij 200 euro gekost voor +- 50 kg aan stenen.

Wegen die witte stenen 50kg?
Dacht dat dat lichter materiaal was maar heb er nog niet mee gewerkt.
Heb je alle breuksteen terug gebracht of heb je die ook nog liggen?
 
Ja die stenen wegen echt wel 50 kg samen zelfs iets meer,ik had ook de keuze voor kunststof stenen die er heel hard op lijken maar die waren nog 3 keer zo duur dus dat was er helemaal over hahaha.
Ik heb die grijze breukstenen terug gebracht en heb een beetje gehouden wat je kan zien in mijn oude bak.
 
Komt wel goed hoor Johnny , nu nog wat javavaren tussen de stenen .
Gelukkige zijn we vandaag 6/02/2018 en jij kunt al foto's nemen van hoe het er op 7/02/2018 ga uitzien :D :D
 
Komt wel goed hoor Johnny , nu nog wat javavaren tussen de stenen .
Gelukkige zijn we vandaag 6/02/2018 en jij kunt al foto's nemen van hoe het er op 7/02/2018 ga uitzien :D :D
Mijn foto's komen rechtstreeks uit de toekomst Stefan.:br:;)
 
Zoals het nu ligt vind ik ook mooier dan je eerste opstelling! Morgen verder ?
 
Zoals het nu ligt vind ik ook mooier dan je eerste opstelling! Morgen verder ?
Dank je en ja morgen verder genieten en kijken of ik de opstelling alsnog kan bijschaven en misschien met de donkere ardenner breukstenen uit de andere bak mixen maar dat weet ik nog zo niet.
Nu bij deze opstelling moet ik wel zeggen dat ik de cichliden wel veel meer in beeld zie dan dat ik ze daarvoor zelden zag dus das al in de goede richting.
 
Ik ben benieuwd na je vervolg foto's:D
 
Ziet er inderdaad al beter uit Johnny:thumbs:
 
Vriendelijk dank ik kijk het nog een paar daagjes aan en dan zie ik wel.
 
Kijk, gestart met een nieuwe bak zie ik. Ik ga je volgen, inrichting is altijd even puzzelen maar komt vaak wel goed!
 
Knap werk Johnny!
 
Nu wel zo goed schoon dat ie zgan lijkt!
Dank je wel Mike en zo heb ik al elke bak opgeknapt die ik ooit heb gekocht.Ik snap niet dat je een bak zo vuil durft verkopen.
Gelijk wat ik verkoop zal altijd mooi opgekuist zijn.
 
Dank je wel Mike en zo heb ik al elke bak opgeknapt die ik ooit heb gekocht.Ik snap niet dat je een bak zo vuil durft verkopen.
Gelijk wat ik verkoop zal altijd mooi opgekuist zijn.
Dat ja, maar ook hoe je een bak überhaupt zo smerig kunt krijgen :eek:
 
Dat ja, maar ook hoe je een bak überhaupt zo smerig kunt krijgen :eek:
Daar kan ik maar 1 reden voor bedenken en dat is dat ze het dan echt zo beu zijn dat ze er totaal geen zin meer in hebben en er niet meer naar om kijken en de verkoper beweerde nog dat hij de bak altijd mooi heeft onderhouden maar bij een korte check toen ik er de eerste keer naartoe was gereden had ik dat niet gezien maar bij thuiskomst kwam de smerige waarheid aan het licht maar zoiets schrikt mij niet af hoor,integendeel dat zie ik als een uitdaging om er terug een zo goed als kan nieuwe bak van te maken.
Al zou ik natuurlijk ook graag zoals iedereen een mooie bak kunnen kopen maar is me eerlijk gezegd nog maar 1 keer gelukt in mijn leven en al de rest van de bakken heb ik wel mijn serieus werk aan gehad.
 
Ha, we hebben beeld! :) Mooi poetswerk, en die inrichting komt wel goed! Even goed kijken hoe of wat je wilt, neerleggen, weer een beetje schuiven, zo kom je er wel.
 
In het begin verander je bijna altijd nog wel iets aan de inrichting is mijn ervaring:). Johnny moet vanuit de luie stoel even een goed beeld vormen en dan de kleine aanpassingen doen:deal:
 
Johnny moet vanuit de luie stoel even een goed beeld vormen en dan de kleine aanpassingen doen:deal:
Johnny moet juist niks . Hij moet het enkel zo maken dat hij en zijn huisgenoten het fijn vinden en rest mag zijn mening hebben maar moet er niet de hele tijd op zien .
 
Johnny moet juist niks . Hij moet het enkel zo maken dat hij en zijn huisgenoten het fijn vinden en rest mag zijn mening hebben maar moet er niet de hele tijd op zien .
Dank u waarde landgenoot.:petjeaf:
 
Hoe staat het er hier ondertussen mee?!
 

Terug
Bovenaan