Juwel Vision 180 van trotsemammie


Mooie bak joh. Goed op de foto's vastgelegd.

Die waaierhandjes zijn toch wel heel bijzonder!
 
Dank jullie wel. De foto's zijn gewoon gemaakt met mijn mobiel. Samsung Galaxy S8+.
Er zullen nog vele foto's volgen, ik krijg geen genoeg van deze mooie hobby.

En er zullen ook foto's volgen van de Lido die in mijn dochter haar kamer staat. Voor haar hebben we gisteren nog een paar leuke vissen gehaald.
3 platy Victoria.
 
Mijn kurkentrekker plant (Aponogeton ulvaceus)
Groeit mega goed, hij staat zelfs in bloei.
De bloem zat onder water maar heb hem toch maar over de stabilisatie balk gehangen, kan het kwaad als hij onder water zit ivm stuifmeel, gif of wat dan ook?
20180704_104651.jpg
20180704_104711.jpg
 
Wat een prachtige plant!
Wat betreft de bloem, ik zou het niet weten.
 
Ik kon het niet laten om weer even wat foto's te maken van mijn 2 blauwe waaierhand garnalen.
Ze laten zich nu zo mooi zien....

20180704_112701.jpg
20180704_112655.jpg
20180704_112649.jpg
 
Wat zijn dat toch prachtige beestjes!
 
Mooie beestjes en mooie plant, gaat goed Thea :thumbs:
 
Mooie garnalen Thea zo met die waaiertjes van ze:thumbs:
 
Mooie en leuke updates zo te lezen de afgelopen tijd! Helemaal geweldig! Wel ontzettend balen van je andere waaierhandgarnaal! Maar zo te zien is alles vrijwel helemaal happydepeppy in de bak :D
 
Ik dacht gisteren een baby visje gezien te hebben, minuscuul klein, 1 keer knipperen met mijn ogen en hij was weer weg, ik zal het me wel verbeeld hebben omdat er wat zwerfvuil rond dwarrelde nadat ik wat in de bak gerommeld had dus had het net zo goed een vuiltje kunnen zijn.
Maar mocht het toch een baby visje zijn geweest acht ik de kans wel groot dat het van mijn cory' s is (hoewel ik nog geen eieren heb gevonden sinds ik deze bak heb).

Zou het misschien mogelijk ook een neontetra baby kunnen zijn? Of planten neons zich niet voort in een aquarium? Er zit namelijk al sinds gisteren 1 neon tetra afgezonderd tussen de dichte beplanting laag bij de bodem.

Wel vandaag 1 babygarnaaltje gespot van de citroentjes, garnaaltjes bewegen zich schokkend voort en wat ik gisteren zag leek echt veel meer op een visje.
 
Hier de neon tetra die zich afzondert.
(Zie tekst hierboven)
Zou ik dan toch baby visjes hebben en hen ik het me niet verbeeld???
20180715_110408.jpg
 
Ik weet van corydoras dat ze soms de neiging hebben eitjes tussen de planten af te zetten, maar er zullen er altijd wel een paar zichtbaar afgezet worden. Althans, dat gebeurde hier altijd wel. Je zag niet alle eitjes gelijk, maar altijd wel een paar. Of je neons kunnen kweken, de kans is er. Of het ook zo is, het zou mooi zijn. Garnalen daarentegen kunnen ook gewoon 'zwemmen' en zullen zich niet altijd schokkerig voortbewegen.
 
Ik weet van corydoras dat ze soms de neiging hebben eitjes tussen de planten af te zetten, maar er zullen er altijd wel een paar zichtbaar afgezet worden. Althans, dat gebeurde hier altijd wel. Je zag niet alle eitjes gelijk, maar altijd wel een paar. Of je neons kunnen kweken, de kans is er. Of het ook zo is, het zou mooi zijn. Garnalen daarentegen kunnen ook gewoon 'zwemmen' en zullen zich niet altijd schokkerig voortbewegen.

Ah okee, heel duidelijk antwoord.
We zien het wel idd, geen idee waarom de neon tetra zich afzondert tussen de planten. Misschien is ze bezig om dood te gaan hoewel die er zeker niet slecht uitziet.
Ik heb nog nergens eitjes gespot vd corys.
Helaas wel veel uitval vd corys zelf. Heb er nu nog maar 4, na de vakantie wil ik pas weer vis kopen
 
Ik denk dat ik nu eindelijk kan zeggen dat de planten goed groeien.
Ondanks de 29.8 graden die de thermometer aangeeft lijkt alles het goed te doen momenteel

20180730_172254.jpg
20180730_172336.jpg
20180730_172345.jpg
20180730_172408.jpg
20180730_172434.jpg
20180730_172425.jpg
20180730_172827.jpg
 
Mooi!
Wat is de plant die achter de lotus en het hout staat? Gebruik jij CO2?
 
Mooi!
Wat is de plant die achter de lotus en het hout staat? Gebruik jij CO2?

Weet effe niet meer hoe die plant heet, hij heeft kurkentrekker bladeren en doet het buitengewoon goed, heeft al 4 bloemen gehad.
Er zijn vast forumleden die je kunnen vertellen hoe de plant heet.
Nee ik gebruik geen co2
 
Ik zou de bladeren met gaten van de crypto er af halen.


Aponogeton ulvaceus.

Ja dat moet ik nog doen idd, hoe komen die gaten er trouwens in? Aangevreten?
voeding te kort?

Aponogeton ulvaceus is idd de kurkentrekker plant, dank je Dirk.
 
Gisteren terug gekomen van 2 weken vakantie.
De zorg voor de diertjes heb ik over gelaten aan een vriendin en haar dochter.
Mijn bak gelukkig goed aangetroffen na thuiskomst.
Alleen het hoornblad is explosief gegroeid in die 2 weken maar da's logisch.
Helaas in mijn dochter haar bak 2 dode vissen.
 
Gisteren terug gekomen van 2 weken vakantie.
De zorg voor de diertjes heb ik over gelaten aan een vriendin en haar dochter.
Mijn bak gelukkig goed aangetroffen na thuiskomst.
Alleen het hoornblad is explosief gegroeid in die 2 weken maar da's logisch.
Helaas in mijn dochter haar bak 2 dode vissen.
Jammer zeg, maar als ik de schade van anderen soms hoor, veroorzaakt door de zorg aan anderen toe te kennen, valt het nog mee.
Heb je een fijne onbezorgde vakantie gehad?
 
Ik had de foto's van vorige maand nog niet gezien maar wat staat je bak er enorm mooi bij mammie!
Zonde van de vissen.
 
Mooie bak hoor. Vooral de combinatie van planten is erg mooi. Zowel de verschillende kleuren als de verschillende bladvormen.
 
Jammer zeg, maar als ik de schade van anderen soms hoor, veroorzaakt door de zorg aan anderen toe te kennen, valt het nog mee.
Heb je een fijne onbezorgde vakantie gehad?

Ja hoor, we hebben 2 weken gekampeerd op een camping in Drenthe, was erg leuk en gezellig
 
2 schijfjes komkommer in de bak word erg gewaardeerd door de garnalen en pleco.
20180829_174523.jpg


20180829_174545.jpg
 
Prachtig, ik ben helemaal weg van die pleco.
 
Prachtig, ik ben helemaal weg van die pleco.

Ja hij is echt mooi, ben dr zelf ook weg van.
Hij is ongeveer 18 cm en naar mijn gevoel nog niet te groot voor mijn bak.

Ook de ancistrus en een appelslak zijn aangeschoven
20180829_180123.jpg
 
Een pleco blijft mijn favoriet onder de zuignappen. Als ik er de bak voor had....
Leuke foto heb je weer geplaatst.
 

Terug
Bovenaan