Juwel Vision 180 van trotsemammie


Ben benieuwd.
Blijven de corydora nu wel van de capsules af?

Misschien vinden ze het gelatine van de huls erg lekker?

Ik had drie capsules gekregen van Ton om te proberen. Die kwamen steeds naar boven wat tot gevolg had dat ik overal die bolletjes vond, vanmiddag weer wat bolletjes weggehaald.
Het kan dus idd zijn dat ze de huls lekker vonden.
Ik heb nu kleibolletjes mix besteld en gekregen, moet ze alleen nog maken, dat ga ik met de kids doen als we tijd hebben.
Ik hoop dat als ik over een tijdje weer een HN plantje heb dat de corys die dan wel met rust laten, ik ga er dan kleibolletjes bij doen.
 
Zo, ik ergerde me er aan hoe sommige planten stonden.
Heb de echinodorus er uit getrokken en alle slechte bladeren er af gehaald, bleef nog maar een klein stukje over. Ik geef hem nog een kans en anders gaat hij er definitief uit.
De rode lotus, groene lotus, waterpest en rotala indica en het linker stuk kienhout verplaatst.
Het is gelijk een heel ander gezicht.
De bak ik nu nog troebel en heel veel reflectie dus zodra het kan maak ik wat foto's

De Ech. moet je tijd gunnen.
Zodra je hem plant of verplant zal hij een groot deel van zijn energie in de wortelgroei stoppen, hierdoor lijkt het alsof hij het niet (goed) doet.
De vraat aan je bladeren zal een algeneter doen en als die eenmaal de smaak te pakken hebben gaat het snel.....
 
Ik heb wat foto's kunnen maken, wel met nog wat reflectie,
Nieuwe indeling:

20180606_161221.jpg
20180606_161231.jpg
20180606_161235.jpg
20180606_161243.jpg
20180606_161247.jpg
20180606_200728.jpg
 
Mooi ingericht Thea en die slakjes heb ik volgens mij ook bij een ander lid gezien:D:D;)
 
Zojuist weer even een filmpje en fotos gemaakt van mijn aquarium met de huidige inrichting.
Ben best tevreden zo, het kan altijd beter maar voor nu vind ik het prima.
Let niet op mijn stem, die vind ik vreselijk om terug te horen.



20180611_105431.jpg


20180611_105443.jpg


20180611_105421.jpg
 
Ze zijn prachtig, wat is de natuurlijk toch bijzonder.
 
Gedver en nu baal ik!!!
Ik had al ruim 4 jaar een atyopsis Mollucessis oftewel de Aziatische waaierhand garnaal.
En al die tijd is hij of zij alleen geweest omdat ze niet goedkoop zijn en nooit echt de gelegenheid gehad soortgenoten te kopen.
Dus vandaag eindelijk weer waaierhand garnalen (Wel een andere soort) gekocht, vind ik net mijn Aziatische waaierhand dood in de bak!!!:oops::stom::stom:
 
Typisch gevalletje van kruisbesmetting (botsende bacterieculturen)
Denk niet dat dat de reden is, ik denk door het vervellen. Ik vond vanmorgen een vervelling in de bak.

Meestal een gevalletje “het luktnietmetmijnvervelling.....”

Ik denk idd dat het komt door het vervellen.
Vanmorgen vond ik een vervelling in de bak en volgens mij was die van hem/haar.
Op het moment dat ik de nieuwe waaierhanden los liet besefte ik dat ik mijn aziaat vandaag nog niet gezien had, dus toen ik op zoek ging zag ik hem op de rug liggen en er zaten 2 appelslakken bovenop.
 
Heftige bacterie dan die zo snel sterfte veroorzaakt in een bak van 160 liter :juggle:

Bij mij is het maar 1 garnaal die het lootje gelegd heeft.
De andere garnalen doen het prima.
Zoals ik al eerder zij, ik denk zelf dat het door vervellen komt, vond vanmorgen een vervelling in de bak
 
Hoe oud was dat beestje?

Ruim 4 jaar. Ik kreeg begin dit jaar een herinnering van Facebook dat ik hem toen gekocht had. Dat was 2013 of 2014 weet niet meer precies.
Het was toen al geen jonkie meer.
Kan dus ook nog ouderdom geweest zijn
 
Wat een mooie bak heb jij Thea waarvoor mijn complimenten het is een genot om er naar te kijken.:thumbs:
 
En daar is hij dan, in al zijn pracht en praal. Mijn nieuwe vriendje de blauwe waaierhand garnaal.
In de winkel was hij nog vrij bleek maar nu is hij echt prachtig!!.
Ben smoorverliefd op dit prachtige dier.
De andere verstopt zich nog maar komt ook wel goed.

 
En nog een paar filmpjes, zojuist gefilmd vlak voordat het licht uit ging.



Ook de japonica's kwamen even kijken



Ook de tweede blauwe waaierhand liet zich even zien.
Hij is wat kleiner en minder blauw maar niet minder mooi.



En dan nog wat foto's van alle garnalen. Ze doen het supergoed en kunnen prima met zoveel soorten samen leven:

De japonica's en citroentjes gebruiken de valisneria als kermis attractie
20180623_212957.jpg

20180623_213005.jpg


Oh nee he!! Daar heb je haar weer met die camera. Ga toch weg!!,
20180623_215736.jpg


Nou okee dan, jij je zin!! Daar ben ik dan.
20180623_220052.jpg



Japonica op de rode lotus
20180623_220138.jpg


Japonica en citroentje samen in gesprek tussen het mos
20180623_220327.jpg


20180623_220625.jpg
 

Terug
Bovenaan