Juwel verlichting Rio180 LED


Stefan1969

New member
Lid geworden
29 oktober 2021
Berichten
3
Leeftijd
54
goeie dag , nieuw hier en lees vol interesse mee...

ik heb kort geleden een Juwel Rio 180 LED aangeschaft en wilde eigenlijk de standaard LED buizen vervangen door EASYLED 2.0 ( RGB ? ) met controller.
dit met de gedacht een zonsopkomst en ondergang te creëren en 's avonds nachtverlichting te voeren. ( tot slapen gaan dan uit )

mensen met deze verlichting ervaring ? en hoe installeer ik deze in de 3-delige kap van tegenwoordig ?

alvast bedankt....
 
een controlesysteem en upgrade leds van juwel zelf zijn makkelijker, die passen gelijk. die zitten al in zo'n middenstuk vastgemaakt.
 
HVP Led past er ook plug & play in. Originele buizen eruit, HVP balken erin en klaar.
 
Ah , er zijn dus meer en betere opties begrijp ik.
Dank hiervoor... ik raadpleeg mijn vriend Google hierover en kom erop terug als hierdoor vragen rijzen 👍👍
 
Wellicht heb je de mogelijkheid om Vivarium te bezoeken (einde van de maand), daar zal alles wel uitgestald staan (en mogelijk ook met korting te koop, maar dat weet ik niet).
 
Daytime heeft ook goede verlichting die uitstekend past in een Juwel lichtbak.
Kijk maar eens op de site van azaqua of op de VIVARIUM beurs.
 
 
of ledaquaristik die heeft ook een vervangende adapter voor de orginele lichtbalk waar je hun led systemen in kunt bevestigen . ik heb zo n een systeem op mijn rio 240
 
of ledaquaristik die heeft ook een vervangende adapter voor de orginele lichtbalk waar je hun led systemen in kunt bevestigen . ik heb zo n een systeem op mijn rio 240
Dit merk kende ik nog niet, maar het ziet er veelbelovend uit!!
Vooral het aquaLUMix systeem lijkt me prima!
 
ik heb vooralsnog eerst de DAYLIGHT vervangen voor een COLOUR ( met rode ledjes erin ) . Dit maakt al een groot verschil in lichtkleur. ( en in prijs.... 😱)
een smart lichtbalk komt nog wel.... eerst sparen....
 

Terug
Bovenaan