Juwel rio 240 meubel


Jor86

Active member
Lid geworden
4 juni 2023
Berichten
28
Leeftijd
37
Hallo Allemaal,

Ik heb nu een jaartje een Juwel rio 240 aquarium draaien met ups en downs.

Ik heb een laag op de grond staand lang tv meubel waarop ik dit aquarium heb geplaatst.
Nu heb ik mezelf wijsgemaakt dat dit meubel aan het doorzakken is en vertrouwde ik het niet meer.
Ik heb nu via marktplaats het meubel erbij gekocht, maar het zijn maar spaanplaten en heb er nog geen vertrouwen in šŸ˜… Het meubel is uit elkaar gehaald en moet ik zelf weer in elkaar zetten. Wat maakt deze meubels dan zo sterk dat het het aquarium kan dragen zonder dat ik thuis kom en al mijn vissen op de vloer aantref?
 
Heb hier ook nog een rio 240 draaien en die staat ook al jaren op het bijbehorende meubel. Ondanks dat het spaanplaat is is het wel een sterk meubel.
Enigste minpuntje van die meubels zijn dat ze niet goed tegen water kunnen.
 
Volgens mij zijn al die fabrieksmeubels van spaanplaat maar die zijn dan wel zo dat het vertrouwd is hoor.
 
Ook in spaanplaat en met name het fineer wat erop zit zit aardig wat verschil. Bij mijn Juwel onderkast destijd echt wel eens water gelekt maar nooit problemen gezien.
Als ik als voorbeeld eens kijk naar onze berging kast, daar zitten van die bouwmarkt schappendragers met spaanplaat schappen in. Als hier wat lekt dringt dit zo door het fineer en komt er een bultje op. Voor deze toepassing niet erg maar voor een aquarium meubel totaal ongeschikt.

Ook kun je met dezelfde materialen een geschikte en ongeschikte kast maken. Hoe construeer je een kast zodat deze stevig is en alle krachten zonder problemen kan hebben.
 

Terug
Bovenaan