Juwel Rio 180 van Altispinosa.


A

Altispinosa

Guest
Dit word mijn nieuwe topic over mijn nieuwe bak namelijk een Juwel Rio 180 met bijhorende onderkast.


Ik ga de bak deze namiddag gaan ophalen in Nazareth en zal blij zijn als ik er mee thuis zal zijn.


Ik heb zojuist mijn bestelling al geplaatst bij Wildkamp voor 1 zak filterzand met een korrel van 0,4-0,8.

Ook heb ik net de bestelling gedaan van supermooie planten plus spiderwood bij aquariumplanten.com.


Spannend dus nu kan het mooie werk en de uitdaging om er iets moois van te maken beginnen.


Uiteraard zullen de foto's wel volgen want het is tenslotte een fotoalbum.


Een 2de en grotere koeler is ook al besteld en voor de rest heb ik alles nog wat ik nodig heb alsook vloeibare plantenvoeding en eten en techniek.


De bak is er 1 met zonsopgang en zonsondergang met wolkensimulatie van het merk Sera en veel meer dus het enige wat ik nog wil aanschaffen is een compleet Co2 systeem en nog wat andere kleine zaken en nieuwigheden.


Aan en/of opmerkingen zijn altijd welkom maar hou het aub beschaafd en deftig dus geen verwijten en gezeur.


Gegroet Johnny.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke bak Johnny en let er goed op of er ook krassen op zitten;).
 
Succes Johnny.
 
Dank je John , Ton en mike.

Daar ga ik zeker en vast dubbel op controleren John.
 
Dank je Ben.
 
Veel succes en veel hobby plezier met de nieuwe bak, en inderdaad goed op diepere krassen letten want die zie je vaak wel als er water in staat :thumbs:
 
Dank je Peter gaan we zeker doen.
 
Dank je John , Ton en mike.

Daar ga ik zeker en vast dubbel op controleren John.
Neem een zaklamp mee en schijn daarmee van boven naar onderen, bijna verticaal op de ruiten, dat laat ook krassen zien die je bij daglicht niet ziet.
 
Neem een zaklamp mee en schijn daarmee van boven naar onderen, bijna verticaal op de ruiten, dat laat ook krassen zien die je bij daglicht niet ziet.
Dank voor de tip Nicole maar een zaklamp heb ik niet maar zal ik met mijn gsm wel doen dan.
De openingstitel zal moeten aangepast worden want de verkoper heeft op het allerlaatste moment afgezegd met de melding dat hij de bak aan iemand anders verkoopt.
Morgen gaan kijken naar een andere bak die groter is een Juwel Rio 240.
 
Mooie keuze Johnny.

Ik hoop dat deze bak je goed gaat bevallen. En dat je er veel plezier aan gaat beleven.

En doe wat jij mooi en leuk vind. Het is een hobby met een persoonlijke smaak.

Ach, een rio 240 is ook een mooe maat.
 
Dank voor de tip Nicole maar een zaklamp heb ik niet maar zal ik met mijn gsm wel doen dan.
De openingstitel zal moeten aangepast worden want de verkoper heeft op het allerlaatste moment afgezegd met de melding dat hij de bak aan iemand anders verkoopt.
Morgen gaan kijken naar een andere bak die groter is een Juwel Rio 240.
Jammer, maar het is niet anders. Succes morgen!
 
Dank je Marcel en Nicole ik ben benieuwd om de bak morgen te gaan bekijken.
Morgen voor de middag de bak gaan bekijken en na de middag gaan kijken om een bestelwagen te huren voor de bak op te gaan halen.
 
Aangezien het geen Rio 180 word maar in alle waarschijnlijkheid een Rio 240 zal ik met 1 zak filterzand van Wildkamp niet toe komen dus beter gelijk nog een 2de zak bestellen dan.
 
1 zak in een 240 gaat precies hoor, heb het zelf net zo. Is voldoende zand.
 
Dat is een flinke upgrade met de Rio 180. Ik zou daar wel 3 apistogramma borelli mannen in durven doen met een aantal vrouwen. Voorzover ik heb begrepen is dat je wens.
Ik ga het volgen en ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
 
1 zak in een 240 gaat precies hoor, heb het zelf net zo. Is voldoende zand.
Heb al een 2de zak besteld Ben , De rest hou ik dan wel opzij, you never know right.
 
Het is niet de witte Juwel Rio 180 uit Limburg geworden maar het is de licht beuken kleur Rio 180 geworden uit Nazareth met een zonsopgang en zonsondergang van het merk Sera.
Voor de rest is alles hetzelfde met als enige dat ik de binnenfilter eruit gepleurd heb en alle dotten silicone eruit gehaald heb en het glas volledig gepoetst want deze bak had een achterwand en die had de verkoper er al uit gehaald maar de achterwand zat nog vol met ronde plekken daar waar de dotten silicone hadden gezeten en dat was een serieuze klus om dat proper te krijgen maar het is me toch gelukt om de bak in nieuwstaat te krijgen waar ik heel blij mee ben.
Jammer dat op de lichtkap het schuifje ontbreekt om te voeren,de verkoper zei dat hij daar 1 van de 2 voederautomaten op zette en dat was voor hem in orde maar ik zou het graag dicht willen dus weet iemand van jullie waar ik dat plaatje(schuifje) kan bestellen zodat het terug compleet is zoals het hoort.
Op deze foto's zie je wat ik bedoel.
Nieuwe Juwel Rio 180 008.JPG

Nieuwe Juwel Rio 180 007.JPG

Voor de rest ben ik tevreden met de bak en de voorste TL lamp is kapot maar ik weet niet of ik er een andere in zou steken want de verkoper zei me dat de led verlichting meer dan genoeg licht geeft en die Ledbalk die kost wel heel veel geld,is er ene van het merk Aquatlantis.
Deze is het en die zou 180 euro kosten,ik dacht er nog zo dezelfde bij te steken maar de verkoper zei me dat ik dan veel te veel licht in de bak zou hebben.
Nieuwe Juwel Rio 180 003.JPG

Nieuwe Juwel Rio 180 001.JPG

Voila en dit is de zonsopgang en zonsondergang bediening van Sera.
Nieuwe Juwel Rio 180 012.JPG

En zo staat de bak er bij na de poetsbeurt.
Nieuwe Juwel Rio 180 004.JPG

Nieuwe Juwel Rio 180 005.JPG

Nieuwe Juwel Rio 180 011.JPG

2 voeder automaten met 1 van Eheim en 1 van Juwel.
Nieuwe Juwel Rio 180 013.JPG

De luchtpomp ook van Eheim regelbaar.
Nieuwe Juwel Rio 180 009.JPG

En dit zou volgens de verkoper dienen om lucht belletjes in de bak te verkrijgen maar heb ik nog nooit gezien en ga ik niet gebruiken.
Nieuwe Juwel Rio 180 010.JPG

En dit is de testkoffer van Sera die ik ook mee genomen heb.
Nieuwe Juwel Rio 180 006.JPG

Voila dat was het voor nu.Meer foto's volgen van zodra het zand en de planten en hout erin zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die bak ziet er goed uit zeg!

Wat betreft het licht. Ik heb zelf ook Aquatlantis verlichting, of dat dezelfde is die jij hebt weet ik niet maar die geeft me toch een bom licht joh. Ik heb het licht 25% gedimd. Je zou het gewoon eens uit moeten proberen tijdens het indraaien.

plaatje(schuifje)

Het is een plaatje dat erin klikt. Misschien Juwel eens mailen of zij er een voor je hebben (te verkopen) of bij een Juwel dealer navragen in je omgeving of ze los te bestellen zijn.
 
"Aan en/of opmerkingen zijn altijd welkom maar hou het aub beschaafd en deftig dus geen verwijten en gezeur."

Hoe kom je er @**/%%$### bij dat wij ook maar eens zouden zeuren of onbeschofte taal gebruiken? En verwijten en zeuren? We doen het nooit... euhh… geloof ik.

56999450-winking-and-smiling-emoticon.jpg


Maar zonder gekheid; veel succes met je mooie bak, Johnny!
 
Ik ga mij zeker eens bezig houden met die verlichting en hoe die in te stellen is Nicole en voor dat plaatje ga ik zeker en vast eens navraag doen en dan is de lichtkap compleet.:thumbs:

Nicole brand dezelfde Led verlichting ook op een Rio180 bij jou ?
 
"Aan en/of opmerkingen zijn altijd welkom maar hou het aub beschaafd en deftig dus geen verwijten en gezeur."

Hoe kom je er @**/%%$### bij dat wij ook maar eens zouden zeuren of onbeschofte taal gebruiken? En verwijten en zeuren? We doen het nooit... euhh… geloof ik.

Bekijk bijlage 254887

Maar zonder gekheid; veel succes met je mooie bak, Johnny!
Dank je Ben gaat helemaal goed komen hoor.
 
Ik ga mij zeker eens bezig houden met die verlichting en hoe die in te stellen is Nicole en voor dat plaatje ga ik zeker en vast eens navraag doen en dan is de lichtkap compleet.:thumbs:

Nicole brand dezelfde Led verlichting ook op een Rio180 bij jou ?
Nee, ik heb een Aquatlantis bak en die werd geleverd met een Aquatlantis verlichting. Maar ik heb maar 1 balk op een bak van 60 cm hoog en die balk geeft veel meer licht dan de twee T5 die ik destijds in de Rio240 had.

We zullen wel andere balken hebben hoor, maar mijn ervaring is dat de balken van Aquatlantis zeeën van licht geven.

Omdat ik geen CO2 gebruik en mijn kraantjeswater van nature bijna geen CO2 bevat heb ik het licht sterk moeten dimmen en dus ook voor de wat makkelijkere planten gekozen. Ik had mijn dimmer ooit stuk en toen heeft de bak 2 weken op 100% gedraaid en de bak zat binnen no time vol met algen op de planten en op de voorruit.
 
Nee, ik heb een Aquatlantis bak en die werd geleverd met een Aquatlantis verlichting. Maar ik heb maar 1 balk op een bak van 60 cm hoog en die balk geeft veel meer licht dan de twee T5 die ik destijds in de Rio240 had.

We zullen wel andere balken hebben hoor, maar mijn ervaring is dat de balken van Aquatlantis zeeën van licht geven.

Omdat ik geen CO2 gebruik en mijn kraantjeswater van nature bijna geen CO2 bevat heb ik het licht sterk moeten dimmen en dus ook voor de wat makkelijkere planten gekozen. Ik had mijn dimmer ooit stuk en toen heeft de bak 2 weken op 100% gedraaid en de bak zat binnen no time vol met algen op de planten en op de voorruit.
Oei algen dat hebben we liever niet he.
Bakken van het merk Aquatlantis zijn ook best wel prachtige bakken.
Mijn uiteindelijke bak die ik over een paar jaar op maat wil laten maken zal hoogstwaarschijnlijk van het merk Akvastabil zijn met de afmetingen 130 x 55 x 55 want das het max van afmeting wat ik kan zetten.
 
Goede bezig Johnny,ben benieuwd wat je ervan gaat maken en hoop dat je er lang plezier van mag hebben!
 
Succes met het aquarium, wordt vast een mooie bak. Drijfplanten erin , geeft wat beschutting voor de planten en staat nog fraai ook. Helpt wel wat tegen de alg maar is niet alleen de oplossing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes met het aquarium, wordt vast een mooie bak. Drijfplanten erin , geeft wat beschutting voor de planten en staat nog fraai ook. Helpt wel wat tegen de alg maar is niet alleen de oplossing.
Dank je Albert ik ga nadien nog eens moeten zoeken achter drijfplanten want die ben ik toch wel mee vergeten bestellen zeker pfffff.
 
Hartelijk dank gast07 maar ben je zeker dat dat het juiste plaatje is voor een Juwel 180 of is dat voor alle Juwels 1 en dezelfde maat ?
Ik heb zelf een Rio 180. Geloof me maar, hij past. In de bakken waar dit klepje in zit is een en dezelfde maat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf een Rio 180. Geloof me maar, hij past. In de bakken waar dit klepje in zit is een en dezelfde maat.
Ok dan bestel ik het nu direct, ben alleen bang dat de verzendkosten aan de hoge kant zullen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok dan bestel ik het nu direct, ben alleen bang dat de verzendkosten aan de hoge kant zullen zijn.
Mail ze even en vraag of ze er een bubbelenvelop om heen kunnen doen in plaats van er een pakje van te maken.
 

Terug
Bovenaan