120x40x40 Mbuna Malawi (JanCichlide)


Heel anders dan een plantenbak. Maar erg mooi!
 
Twee filmpjes:



 
Bij deze nog een update. De akwaline achterwand zal pas binnen een dikke twee weken aankomen want was niet in voorraad. Momenteel nog geen nestje gehad, het blijft afwachten of de regenboogcichlide een koppel zal vormen.

110agyd.jpg


2v85moh.jpg


4il91i.jpg


1zl6l4o.jpg


eu24ir.jpg
 
Bij deze nog eens filmpje, heb het even druk gehad. Net waterwissel gedaan en dan filmpje gemaakt.

 
Mooi filmpje, wat zijn het prachtige vissen. Ze lijken wel te denken dat je moet voer eraan komt :)
 
Ziet er goed uit, achterwand ondertussen al binnen? En vissen al een koppel?
 
Ziet er goed uit, achterwand ondertussen al binnen? En vissen al een koppel?

Bedankt! Heel wat in de weg gehad om de achterwand te krijgen, was iets misgelopen met levering.
Vandaag zouden ze hem leveren, morgen zet ik hem erin dan.

Ik heb nog geen nestje gehad helaas. Afwachten nog.
 
Mooi hoor leuk L nummer trouwens enig idee welke
35by2kp.jpg
althans ga er van uit dat het een L nummer is:juggle::D
 
Mooi hoor leuk L nummer trouwens enig idee welke althans ga er van uit dat het een L nummer is:juggle::D


Alle "algeneters" zijn L-nummers, dat wil namelijk enkel zeggen dat ze tot een bepaalde soort horen (Loricaridae, vandaar die L ;) ) maar zegt helemaal niks watvoor ras het is, het nummer wat ze krijgen is vaak tijdelijk omdat ze dan nog geen geschikte naam hebben bedacht.
 
Het probleem is dat ik vergeten ben op te schrijven welke L nummer het was. Een L236.
Maar volgens mij is het deze https://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=969
Als je naar de foto's daar kijkt, dan zie je dat de jonkies er zo uit zien zoals de mijne.
Nadien zal de L nummer dus witter worden.
 
Mijn Akwaline achterwand zit er nu al een weekje in. Bij deze nog een filmpje.

 
Nog eens filmpje

 
Heel natuurlijk ogende bak, prachtig, alleen begrijp ik die rooksignalen aan de rechterkant niet.
 
Al even niets meer gepost wegens tijdsgebrek, nu wel ven weer wat tijd gevonden.

Na lang nadenken besloten om mijn visbestand aan te passen en meer de blackwater kant uit te gaan. Het visbestand is op dit moment aangepast naar uitsluitend Zuid-Amerika.
Het koppeltje regenboogcichlide, alsook de zwaarddragers zijn weg en hebben plaatsgemaakt voor 4x Mikrogeophagus Altispinosus en 12x Nannostomus Beckfordi.
Het huidige bestand is als volgt: 4x Mikrogeophagus Altispinosus, 11x Corydoras Sterbai, 12x Hyphessobrycon Erythrostigma, 12x Nannostomus Beckfordi, 1x L340, 2x Ancistrus.

De Akwaline achterwand is eruit gehaald omdat ik meer ruimte wou in het aquarium en de zwarte achtergrond een beter beeld geeft qua diepte.
Ook komen de kleuren van mijn vissen beter naar voren met een zwarte achtergrond.

Bij deze dan ook een kort filmpje. Zoals je kan zien, zijn de Bolivian rams nog erg jong.
Het is de bedoeling om een koppeltje te hebben, echter is het op dit moment nog moeilijk te zien welke het mannetje/vrouwtje is.

 
NEEEEE heeft die z'n mooie regenbogen weggedaan!!!

Het eindresultaat mag er overigens wezen :petjeaf::thumbs:
 
Ziet er goed uit! Water wordt nog wat donkerder of laat je dit zo?

Ik wil graag nog donkerder gaan, alle tips en info zijn welkom. Ik filter over turf nu en heb er een stuk of 30 elzenproppen in liggen.
Rottende bladeren laat ik gewoon in het aquarium liggen. Mijn bodem zit vol met puntslakken, dus uiteindelijk zal alles wel verteerd worden.

NEEEEE heeft die z'n mooie regenbogen weggedaan!!!

Ik heb er heel lang over getwijfeld, maar om heel eerlijk te zijn is 1 meter bak toch net iets te klein voor de regenboog.
Het ging uiteindelijk wel, maar ik vond toch dat het mannetje en vrouwtje de rust in de bak verstoorden.


Klein filmpje, vissen waren pas wakker zoals je kan zien :)

 
Leuke video Jan en de bewoners kunnen op de bodem prima verstoppertje spelen zie ik ;)
 
Elzenproppen liggen er al een stuk of 30 in. Ik filter ook over turf. Dus denk dat ik die rooibos thee eens ga proberen.
Bij deze wat foto's, wel zonder statief gemaakt. Mocht er iemand al iets kunnen zeggen over het geslacht van de Altispinosus, dan laat je het maar weten.



IMG_7907.jpg
IMG_7912.jpg

IMG_7916.jpg

IMG_7923.jpg

IMG_7941.jpg

IMG_7947.jpg

IMG_7968.jpg

IMG_7970.jpg

IMG_7975.jpg

IMG_7995.jpg

IMG_8027.jpg

IMG_7914.jpg

IMG_7886.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_7981.jpg
    IMG_7981.jpg
    269.2 KB · Weergaven: 84
  • IMG_7986.jpg
    IMG_7986.jpg
    287.3 KB · Weergaven: 94

Terug
Bovenaan