Juwel Rio 125


Shelby31

Well-known member
Lid geworden
14 april 2020
Berichten
76
Leeftijd
35
Goedemiddag,

Ik heb een juwel rio 125 overgenomen en daar zat de aqauel pat mini in samen met de bob maxi filterspons, heb die toen een 2e set aangeschaft omdat ik niet zeker wist of dat voldoende was.
Alleen is dat pompje nu kapot gegaan of tenminste hij trilt heel hard ineens.
Dus nu alleen 1 set pat mini met bob maxi, ik zit nu te kijken voor een pomp voor t hele aquarium en kwam uit bij de Aquael 1000 turbo.
Zou dit voldoende zijn voor dit aquarium?
Er zitten denk ik 10 tot 12 visjes in en wat garnalen en slakken
 
De Aquaell mini pat stelt weinig voor en is geschikt voor een kleine nano. Ik zou liever kijken voor een buitenfilter.
 
De Aquaell mini pat stelt weinig voor en is geschikt voor een kleine nano. Ik zou liever kijken voor een buitenfilter.
Ja dat dacht ik al,
Mijn voorkeur gaat wel uit na een binnenfilter maar aangezien ik garnalen heb en er meerdere bij gaan komen zoek ik wel een filter wat daarvoor geschikt is.
Daarom dacht ik dat deze geschikt is, maar weet het ook niet zeker
 

Bijlagen

  • IMG_6811.png
    IMG_6811.png
    419.9 KB · Weergaven: 20
Voor de bezetting die jij noemt zou het prima kunnen. Heb je verder nog planten in je bak en mogelijk nog toekomst plannen qua grote aquarium? Zo ja, dan is een extern filter geen verkeerde investering in ieder geval 😉.
 
Voor de bezetting die jij noemt zou het prima kunnen. Heb je verder nog planten in je bak en mogelijk nog toekomst plannen qua grote aquarium? Zo ja, dan is een extern filter geen verkeerde investering in ieder geval 😉.
Ja staan verschillende plantjes in,
En verschillende stukken hout en stenen.
Dit aquarium blijft er staan tot ie versleten is dus voorlopig geen plannen voor een andere/ grotere.

Wil qua visbestand wel weer garnalen gaan houden maar moet er even net tegen aanlopen omdat ze in de winkel zo duur zijn.
 
Mocht je in Noord-Holland wonen (omgeving Purmerend): ik ga binnenkort mijn vissen en garnalen uitvangen. Je mag ze (de garnalen) allemaal hebben.

het zijn bleu dream garnalen, hoewel ze inmiddels al een paar generaties mee gaan dus sommige minder op kleur komen.
 
Mocht je in Noord-Holland wonen (omgeving Purmerend): ik ga binnenkort mijn vissen en garnalen uitvangen. Je mag ze (de garnalen) allemaal hebben.

het zijn bleu dream garnalen, hoewel ze inmiddels al een paar generaties mee gaan dus sommige minder op kleur komen.
Super lief! Maar woon helaas in Noord Brabant
 
Maar wanneer je eenmaal wat garnalen hebt dan krijg je er ook veel van in brabant.
Ik heb 7x4€ gekocht maar dat is leuk onderwaterspul hoor.
Heb er ondertussen honderden van gekregen.
Ze zijn heel makkelijk koud te houden en zonder iets😀
 

Terug
Bovenaan