Juwel Primo 70


xifny

Member
Lid geworden
7 november 2022
Berichten
6
Leeftijd
22
Hallo,

Ik ben nieuw in de ‘aquarium wereld’, en onlangs heb ik een Juwel Primo aquarium van 70 Liter gekocht. De deksel vind ik persoonlijk erg onhandig, aangezien ik de deksel er af moet halen, rekening moet houden met de draad van de lamp (die er aan vast zit) en omdat alles eromheen nat wordt. Ik vraag me af of ik er een andere deksel op kan zetten die ik makkelijk open kan doen, of dat ik iets kan maken/kopen zodat mijn huidige deksel open kan staan, i.p.v. dat ik de deksel er af moet halen.

Alvast bedankt!

Groet,

Xifny
 
Je kan een opzetverlichting kopen en dan zelf 2 kleppen erbij maken, dan heb je hoe dan ook altijd licht als je in de bak moet werken, bijgaande foto is hoe ik het had qua verlichting
 

Bijlagen

  • bak6-mei2019.jpg
    bak6-mei2019.jpg
    380.9 KB · Weergaven: 81
Serieus bedoeld zouden er geen lego onderdelen bestaan die je er in een ,seconde, op kunt plakken ik weet dat er scharnierende onderdelen van bestaan er is een tv programma over😀
 
Tja of dat sterk genoeg is dat weet ik niet maar volgens mij werkt dat niet met een kap die je eraf moet tillen.
 
Serieus bedoeld zouden er geen lego onderdelen bestaan die je er in een ,seconde, op kunt plakken ik weet dat er scharnierende onderdelen van bestaan er is een tv programma over😀
Hallo,

Snap ik, helaas! Weet u nog de naam van het progamma? Misschien dat ik daar nog van kan leren. Bedankt! 👍
 
Je kan een opzetverlichting kopen en dan zelf 2 kleppen erbij maken, dan heb je hoe dan ook altijd licht als je in de bak moet werken, bijgaande foto is hoe ik het had qua verlichting
Ziet er goed uit, misschien dat dit ook iets voor mij is. Hoe heeft u de verlichting vast gemaakt? Zit dat aan de bak, of buiten de bak? Erg bedankt voor uw reactie, en voor de foto.
 
Verdamping hangt af van de temp van het water en de kamer en wat het licht afgeeft. Daar kun je moeilijk een aantal liter opplakken.
Ik heb een open bak van 150 liter en per week verdampt er zo n 10 liter maar goed dat is een zeewaterbak op 25 graden.
 
Legomasters, gewoon 2 scharnieren erop.
Bedankt! Zelf ben ik niet zo handig met dat soort dingen, en daar ben ik niet helemaal in thuis. Wat voor scharnieren bedoelt u dan, en waar moet ik ze bevestigen, op de bak, de deksel of beide? Als ik daarmee de deksel open kan laten staan voor het schoonmaken bijvoorbeeld, zou dat wel ideaal zijn.
 
Verdamping hangt af van de temp van het water en de kamer en wat het licht afgeeft. Daar kun je moeilijk een aantal liter opplakken.
Ik heb een open bak van 150 liter en per week verdampt er zo n 10 liter maar goed dat is een zeewaterbak op 25 graden.
Aah oke, snap ik. Ik heb een 70 liter bak, 24 graden als ik dat goed heb. Bedankt voor uw uitleg!
 
Van het af en toe bijvullen van je bak door verdamping ga je niet arm worden. Er kruipt meer water in de verversingen: dan haal je een hoeveelheid water eruit en dat vul je met vers water aan.
 

Terug
Bovenaan