Juwel Primo 110 LED


W

WJO

Guest
Goedemiddag,

Iemand al ervaring met dit aquarium? (opvolger van de Rekord 800)
De verlichting is 10,5 watt.. Is dit voldoende voor een flink beplante bak?
 
Nee, ik wil wel zelf de 70 gaan bestellen.
Ben erg benieuwd.

Je hebt bij deze primo nu de mogelijkheid om makkelijk verlichting bij te plaatsen, uiteraard wel zelf betalen. Maar het is wel een fijne optie.

Ps er zit behoorlijk prijsverschil in, bij de pets place tot nu toe het goedkoopste kunnen vinden.
 
Zou het filter voldoende capaciteit hebben voor een klein visbestand + wat garnalen?
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik iets niet snap...

De oude rekord 600 van 60 cm had een filterhuis met plaats voor 2 grote sponzen en een halve filtervlies.

De nieuwe primo 60 van 60 cm heeft een filterhuis met plaats voor slechts 1 grote spons en een halve filtervlies


De oude rekord 800 van 80 cm had plaats voor 6 grote sponzen en filtervlies.

De nieuwe primo 110 van 80 cm heeft plaats voor 3 grote sponzen en filtervlies.
 
Misschien dat ik het verkeerd lees, maar zo interpreteer ik de info op hun site.

Ik heb in elk geval de 70 besteld en zie wel of het filter voldoende is. Komen waarschijnlijk alleen garnalen en een groepje cory's in.

Zodra hij binnen is zal ik verslag uitbrengen ;)
 
Wat er nodig is aan hoeveelheid filtermateriaal wordt ook nogal eens (zwaar) overschat.

Ter illustratie: de 240 liter Zuid-Amerika staat hier ��n extern filter op die het water zuivert en die zou geschikt zijn voor bakken tot 200 liter. Daarbij zou de bak sommigen nogal overbevolkt zijn. En weet je wat: geen enkele hint gehad van een gebrek aan waterzuiverend vermogen in twee-en-een-half jaar. Maar promoot dit niet op het forum want je wordt bijkans afgeschoten...
 
Sanneke80 zei:
Nee, ik wil wel zelf de 70 gaan bestellen.
Ben erg benieuwd.

Je hebt bij deze primo nu de mogelijkheid om makkelijk verlichting bij te plaatsen, uiteraard wel zelf betalen. Maar het is wel een fijne optie.

Ps er zit behoorlijk prijsverschil in, bij de pets place tot nu toe het goedkoopste kunnen vinden.

Ik zie dat bij deze winkel de RIO 125 nu met 10% korting te koop is.
Primo 110 E139,-
RIO 125 E155,-

De RIO 125 heeft nog het BIO 3.0 filter tegenover het kleinere filter van de Primo.
RIO 125 T5 Primo 110 LED
125 liter 110 Liter

Wat is nu de betere keuze?
 
De rio heeft wat meer inhoud, 125 tegen 110 liter. (rio is 5 cm hoger)
De rio heeft een groter filtervolume, 3 tegenover 1,25 liter.
De rio heeft T5 verlichting.
De primo heeft led verlichting.
De rio is er in wit zwart en twee kleuren bruin.
De primo is er alleen in het zwart
De rio heeft twee kleppen die je weg kan halen bij de schoonmaak, de lichtbalk kan verschoven worden en zo heb je goed licht.
Bij de primo moet je het gehele deksel verwijderen bij de schoonmaak en heb je geen licht meer
De rio heeft een wat degelijkere uitstraling? Wat luxer? Maar dat is smaak.


Ik kan even niet op meer verschillen komen. Ik weet niet of de primo een stabilisatiestang heeft, maar die heeft de rio in elk geval wel.
 
Pets place is 1 van de goedkoopste.
Heb zelf bijoceanandlake.nl besteld, bij de primo 110 scheelde het wel aardig en er wordt beter geadviseerd, alleen putten woont niet iedereen dichtbij ;).

http://www.oceanandlake.nl/
 
Die heeft idd zeer scherpe prijzen!

Het voordeel van Pets Place ten opzicht van vele andere webwinkels is (buiten de scherpe prijzen om) dat je slechts �7,95 aan verzending betaald.

Bij de meeste webshops is dit tussen de 50 en de 75 euro!

Geen idee waar Putten ligt, maar als het vlak bij jou ligt, ligt het niet vlak bij mij ;) En ik heb geen auto trouwens, dat speelt ook mee.

Ben wel benieuwd wat je er van vind. Ik vind de kwaliteit van de deksel echt bagger. Dunner konden ze het materiaal niet maken (zie het topic van mij).
 
Het ligt niet bepaald bij je in de buurt (iets ten zuiden van harderwijk en half uurtje van Apeldoorn vandaan).

Enige nadeel is inderdaad de deksel, las al bij diverse forums dat de licht zelfs erdoor heen schijnt bij deze serie maar dat men verder wel tevreden erover is.

Heb zelfs deze aqua nog niet van Juwel, is nog in bestelling, krijg het deze week geleverd.
 

Terug
Bovenaan