Juwel NovoLux LED


L

Lyasco

Guest
MPeY0Qp6vLEqa7jZ4EGaqsQxJbJat_54.jpeg

Ik heb al enkele jaren ledstrips in mijn Juwel Rekord 600 zitten welke gebruikt worden als extra verlichting naast de standaard T8 TL, de leds gaan eerder aan en later uit dan de TL waardoor de overgang van dag naar nacht en andersom wat rustiger verloopt.

Nu hoor ik al een paar dagen af en toe een hele licht piep bij mijn aquarium, en nu kom ik er net achter dat enkele leds in de strips (half) kapot zijn waardoor deze gaan piepen.

Omdat ik wel graag de extra verlichting, maar vooral de dag-nacht overgang wil houden ben ik gaan zoeken naar LED-oplossingen voor mijn aquarium. Bij het zoeken kwam ik al snel uit bij de NovoLux LED 60 8 watt van Juwel zelf (er is ook een 40 variant).

Ik kan niet heel veel over deze lamp vinden maar blijkbaar wordt deze standaard meegeleverd bij de opvolger van de Rekord 600 de Primo 60 LED en wordt hij als "extra" verlichting verkocht in verschillende (web)winkels.

Weet iemand of deze lamp te gebruiken is in combinatie met mijn Rekord 600?

Alvast bedankt!
 
deze novolux lampen hebben een houder die je in de kap zelf kan schuiven, in de kap van de rekord 600 zit deze "uitsparing" om die houder in te schuiven niet.

en je kan deze lamp ook niet tussen de bestaande T8 houders klemmen zover ik weet.

je kan m wel gebruiken want de lamp heeft een eigen stekker maar zul je zelf een manier moeten bedenken/maken om m aan de kap te bevestigen.
 
RichD1011 zei:
deze novolux lampen hebben een houder die je in de kap zelf kan schuiven, in de kap van de rekord 600 zit deze "uitsparing" om die houder in te schuiven niet.

en je kan deze lamp ook niet tussen de bestaande T8 houders klemmen zover ik weet.

je kan m wel gebruiken want de lamp heeft een eigen stekker maar zul je zelf een manier moeten bedenken/maken om m aan de kap te bevestigen.
Ik heb een foto gevonden waarop de uitsparing en houder te zien is in de Primo 60 (opvolger Rekord 600) die mijn aquarium inderdaad niet heeft, daar heb je dus helemaal gelijk in.

De Nederlandse website van Juwel geeft bij de Novolux helemaal geen informatie maar toen ik hem op Engels zette stond er het volgende:

NovoLux White is a waterproof and energysaving auxiliary LED light for your Aquarium.
Simple to fit with suction pad supplied.


Via Google vond ik ook een foto van de inhoud van de verpakking en daarop zijn naast de door jou genoemde houder ook twee zuignapjes te zien, zoals de Engelse site van Juwel ook noemt.

Mag/kan ik er vanuit gaan dat als ik deze zuignappen in mijn kap bevestig het gewoon zal werken aangezien de lamp, zoals je ook aangeeft een eigen stekker heeft?

D7JKkm2SOFiqiJ9pzy5wppbUcZMBiOEW.jpeg
 
van de zuignapjes wist ik niks af, deze zaten bij mijn juwel vio 40 er niet bij.

maar als je ze daarmee aan de kap zou vastmaken zie ik niet echt een reden waarom het niet zou werken.
 
Ik zal even bij een winkel die ze verkoopt gaan navragen of de zuignapjes er wel of niet bij zitten.

Nu ik mijn ledstrips op een andere kleur heb gezet (zijn RGB-leds) is het piepen gestopt, het lijkt er op dat bij enkele leds de groene "led" kapot is. Ik wacht nog eventjes om te zien hoe mijn ledstrips het nu blijven doen en dan zal ik de Novolux gaan proberen.

Bedankt voor de hulp!
 
Ik zag in een ander topic dat je 'm inderdaad aangeschaft hebt, was het bevestigen een beetje te doen? Ik ben van plan de 40cm te kopen voor in een klein bakje dat nu nog helemaal geen licht heeft, maar zit een beetje met de bevestiging te zoeken.
 

Terug
Bovenaan