juwel lichtbalk van 150 cm met 2 lampen van 120 cm


W

willy99

Guest
Ik heb in mijn jewel 450 ledlampen geplaatst en daarvoor moest ik de lichtbalken verwijderen.Ik wil er ��n behouden, is ook licht beschadigd, voor in noodgeval, maar 2de mag weg indien er iemand belangstelling heeft.
In de balk van 150 cm passen er 2 T8 lampen van 120 cm.
Ik weet dat van sommige uitvoeringen deze balken snel stuk gaan en ofwel niet meer te verkrijgen zijn in T8 ofwel heel duur, vandaar dit bericht.
 
Die dingen kosten aardig wat geld wanneer je ze nieuw koopt.

Maar anderzijds vermoed ik dat de vraag niet zo groot zal zijn. Echt veel gaat dat m.i. niet stuk, toch niet in die mate dat het onbruikbaar is.

Ik zou even op Marktplaats of zo de aanbieders van vergelijkbare kappen in 't oog houden. En dan vooral degene die hun kap verkocht krijgen.

Denk dat je zelf wat moet uitzoeken wat je wil:

* De hoofdprijs en mss. lang wachten op iemand die zo'n kap nu-nu nodig heeft
* Een lage prijs, maar er dan snel w�l vanaf zijn
 
Ik zou er weinig of niks voor vragen, is nog wel in heel goede staat, maar heeft de leeftijd.
Het is juist omdat algemeen gekend is dat in een bepaalde periode die balken gegarandeerd binnen de 4 jaar stuk gingen dat ik het hier plaatste, misschien kan ik iemand uit de nood helpen.
 
Waarschijnlijk kun je de balk beter eerst even goed schoonmaken.
Daarna zou ik eerst even de maten nauwkeurig na meten.
De balk ( in goede conditie ) heeft waarschijnlijk nog een waarde van 30 a 40 euro,
als er standaard buizen in passen..
 
gaat niet op tom juwel heeft afwijkende maten tl buizen daarnaast is het t8 dus sterk verouderd neem daarbij een dat de voorschakel trafo ook niet echt een toppertje is (gaan regelmatig kapot)
kortom gaat niet veel opleveren

groet

jaap
 
Daarom gaf ik ook aan dat hij moet controlleren of dat het een Juwel maat buis is of niet..

En als het een normale T8 maat is, dan is hij nog altijd VEEL goedkoper dan 45 euro voor een EVSA.
T8 is wat mij betreft nog altijd prima bruikbaar voor heel wat aquaria. ( ook op kapaza )
 
Kunnen altijd nog andere lampen in ,hoor.

www.aquaplantsonline.nl-450 � 600-Zoeken op afbeelding
... Aquatlantis Easy Led ledverlichting T8 36 watt / T5 54 watt 1200 mm ...
Aquatlantis Easy Led ledverlichting T8 36 watt / T5 54 watt 1200 mm.

Betrouwbare en zuinige ledverlichting met hoog rendement LED�s van de nieuwe generatie die kan bevestigd worden in een verlichtingsbalk met schroefdoppen van T5 of T8 lampen (50% besparing - 1 LED balk=2 T5 of T8 lampen). Ze kunnen ook opgehangen worden boven het aquarium of op het aquarium bevestigd worden met de uitschuifbare houders (ophangringen en houders inbegrepen). De lichtbundel met een stralingshoek van 120� verzekert een goede ontwikkeling van de vissen en de planten. Aanpasbare positie en dimbaar met Easy Led control. Wanneer u deze ledverlichting gebruikt in een bestaande T5 of T8 lichtbalk, dan dient u te zorgen dat deze lichtbalk altijd van het stroom afgehaald word. De ledverlichting heeft namelijk zijn eigen adapter.
Specificaties:
lengte: 1200mm - kleurtemperatuur: 6800�Kelvin - vervangt T5 lampen 54W of T8 lampen 36W, 3 jaar garantie.
Geschikt voor de volgende Juwel modellen:
Juwel Rio 400, Juwel Vision 450.

Alleen, 250 euro. !!
 
De balk is opgekuist en ziet er nog prima uit. Werkt nog 100%
Het zijn T8 standaard lampen die er in passen. Ik gebruikte steeds de gewone Philips lampen van 120 cm.
 
Ja, ik heb er T5 ingezet, met tussenstuk= verloop T8 nar T5.
Is van 58 watt naar 35 watt.
T5 Adapters - TL lampen - Lichtwebshop.nl



www.lichtwebshop.nl � TL lampen






T5 Adapter 14W vervangt T8 18W. Excl. BTW: ... T5 Adapter 28W vervangt T8 36W + T5 buis 3000K. Excl. BTW: ... T5 Adapter 35W Reflector vervangt T8 58W.
 

Terug
Bovenaan