Juwel filter dichtmaken?


Grootsnor

Active member
Lid geworden
20 november 2012
Berichten
41
Locatie
Eindhoven
Ik heb iets waar ik me lichtelijk aan irriteer. Ik heb een Juwel bak met allerlei vissen erin die het prima doen, maar nu zit ik al sinds het begin met een probleempje.

Namelijk elke keer als ik nieuwe vissen heb gekocht verdwijnen deze in de filter. Het gebeurt met bijna elke nieuwe vis. Wat ik vermoed is dat ze op een of andere manier de klep omhoog zwemmen en dan in de filter gaan zwemmen waar ze dus niet meer uitkomen.
Wat ik dan moet doen is alles eruit, de pomp, de verwarming, alle sponsen en het afscheidingsschotje. Stop ik ze weer terug in het gewone water blijven ze daar wel, maar het blijft natuurlijk irritant. Nu zijn er 2 nieuwe clownbotias verdwenen, en ik denk dus dat ze zich weer in de filter hebben gesetteld.

Is er een manier om dit klepje vast te zetten ofzo zodat hij niet meer omhoog kan behalve als ik dat met mijn handen wil doen?

Thanks
 
Als het een originele juwel binnenfilter is, dan kunnen ze toch dat deksel niet "opendoen"

En als ze dat wel kunnen staat je water waarschijnlijk te hoog.
 
Het is inderdaad een originele Juwel binnenfilter. Het water staat niet te hoog. Dat de clownbotia's te klein zitten hoef je je niet druk om te maken, die zitten goed.

Maar kan ik dit klem zetten?
 
Volgens je eerdere berichten heb je een meterbak en was je niet van plan om een grotere bak te kopen. Dat is veel te klein voor Clownbotia's. Deze vissen worden 35 cm. Een bak met een minimale lengte van 200 cm. is dus wel op zijn plaats.
 
Dat is knap als die clownbotia's zo groot worden, gaat in deze bak niet lukken en dat hoeft ook niet. Maar dit bedoel ik dus, op dit forum krijg je bijna alleen maar commentaar in plaats van antwoord op je vraag. Ik ga geen grotere bak kopen.

Kan ik dit dichtmaken?
 
tja we proberen alleen maar aan het welzijn van je vissen te denken hoor

en er werd gevraagd om een foto
dat zegt altijd meer dan woorden want je probleem is ons niet echt duidelijk denk ik
 
In zo'n bak zullen ze niet zo groot worden omdat ze vergroeien en dat zou je niet moeten willen want dit is zeer schadelijk voor de vis.

Zoals roosen zegt, het is ons niet helemaal duidelijk wat je probleem is, daarom werd in de eerste reactie om een foto gevraagd.

Wij zijn hier niet om mensen af te zeiken, maar als je hier komt met de veronderstelling dat we daar op uit zijn wordt het wel heel moeilijk om niets persoonlijk te nemen h�!
 
Ik heb het al opgelost, maargoed. Ik wil zelf ook heus wel het beste voor een vis, maar de enige plek waar ik hoor dat clownbotia's te groot worden voor mijn bak is dit forum. Ik zal heus niet die vissen blijven houden als ik merk dat ze te groot worden, sterker nog heb ik ze eigenlijk ook alleen maar om een slakkenprobleem op te lossen, ik zorg goed voor ze en als ze "merkbaar" groot worden zoek ik een nieuwe plek voor ze.
Vind het pas echt zielig dat vissen in winkels maar 40-50 cm ruimte krijgen, dan mogen ze in deze bak nog blij zijn ;) Ik ben hier niet met de veronderstelling dat ik afgezeken ga worden, maar ik hoop wel begrip voor mijn kant van het verhaal en niet alleen die van de vis.
 
Grootsnor zei:
Dat is knap als die clownbotia's zo groot worden, gaat in deze bak niet lukken en dat hoeft ook niet. Maar dit bedoel ik dus, op dit forum krijg je bijna alleen maar commentaar in plaats van antwoord op je vraag. Ik ga geen grotere bak kopen.

Kan ik dit dichtmaken?

Ja dat kan je dichtmaken.
Maar ,hoe maak jij dan je filter schoon?
Leg er gewoon een vloertegeltje op van 10 x 10 cm.
Klaar.

En dat Botia,s alleen hier groot worden.
Ja, dat klopt.
Mag toch gezegt worden,dat jij verkeerde vissen hebt.
Ben je niet e enige in,zijn er meer.
Maar die accepteren dat.
 

Terug
Bovenaan