Juwel Conexo Kit


M

Maximus

Guest
Ik lees dat Juwel Conexo kit ook onderwater te gebruiken is. Betekent dit dat ik het aquarium direct kan vullen met water nadat ik de achterwand heb vastgekit (uiteraard nog zonder vissen de eerste weken)? Iemand evaring mee?
 
Als er geen haast achter zit, raad ik toch ten zeerste aan om de kit te laten opdrogen.
In gevallen zoals plotse lekkage kun je evt onderwaterkit gebruiken, maar dan is nog niet bewezen of deze onschadelijk is voor de vissen die er in leven.
Waarom zou je de bak al vullen met water nadat de kit is aangebracht?
 
Het is niet verstandig om na het kitten van een achterwand gelijk te bak te vullen want de meeste achterwanden hebben de eigenschap om te gaan drijven dus komen er spanningen op de verse kit en dat is niet goed.
Grote kans dat er dan ruimte tussen de wand en het glas zit waardoor er later vissen tussen kunnen komen of een ophoping van vuil bv en dan zou je wensen dat je in het begin 24 uur geduld had gehad! ;)
 
Of het handig is dat is inderdaad de vraag maar als je kijkt wat men schrijft dan zou het wel moeten kunnen met deze kit. Op 1 dagje komt het denk ik ook niet aan;)
 

Terug
Bovenaan