Juwel Bioflow M


Margaretha54

Well-known member
Lid geworden
15 april 2018
Berichten
132
Leeftijd
70
Ik heb een Juwel Rio 240 led met een Bioflow M binnenfilter. Dit systeem bestaat uit twee plastic houders die boven elkaar geplaatst worden. Ik heb begrepen dat het onderste deel het bio-gedeelte is. Daarin staat ook volgens mij een laagje stilstaand water.
Ik gebruik niet de standaard verschillende schuimblokken van Juwel maar alleen onderin, in het bio-gedeelte, filterwatten (waar ik van afblijf), dan in het tweede gedeelte een bakje Juwel keramische pijpjes (ben de naam even kwijt) en daar bovenop weer filterwatten.

1. vraag: is dit voldoende?
2. hoe moet ik het onderste deel, het stilstaand water / bio-gedeelte verzorgen? Moet ik daar van afblijven en de filterwatten ook laten zitten of moet ik dit gedeelte hevelen en af en toe nieuwe watten in doen?
 
Stilstaand water lijkt me sterk gezien de afbeelding
fg_juwel_aquarium_bioflow_super_doppelstrom(9)-l.png

Of het voldoende is hangt af van je inrichting en zeker van je vissen bestand
 
De laag witte watten bovenin af en toe vervangen of uitspoelen en de sponzen pas om de beurt doen als de uitstroom minder wordt.
 
Ik heb er mijn binnenfilter gisteren uitgesloopt en gebruik een externe buitenfilter en meer plaats in de bak.
 
Bedankt voor de oplossing. Ben nu weer gerust.
 
voor de onderste plastic houder zou ik je cirax cassettes adviseren om daar in te doen en gewoon niet meer aanzitten(3 cassettes). voor de bovenste doe je van boven naar beneden. Filterwatten(vervang ik iedere week) grove spons/grove spons, fijne spons. De bovenste plastic houder af en toe in aquarium water uitspoelen als de doorstroom van je filter minder wordt.
 
Dat is inderdaad een heel concreet advies. Ben ik helemaal blij mee.
Bedankt en nog een fijne dag !!
 

Terug
Bovenaan