Juwel armatuur hoger plaatsen


J

JoKi

Guest
Hoi hoi,

Ik weet niet waar ik hiermee naar toe wil, maar ik vraag mij af of er mensen zijn die een onderdeel voor het verhogen van je armatuur voor een Juwel bak interessant zouden vinden.

Groetjes
 
Hoi hoi,

Ik weet niet waar ik hiermee naar toe wil, maar ik vraag mij af of er mensen zijn die een onderdeel voor het verhogen van je armatuur voor een Juwel bak interessant zouden vinden.

Groetjes
Misschien handig om een fotootje te plaatsen zodat men kan zien waarom het precies gaat? Én geef maten op!
 
Zover ben ik nog niet. Kwam op het idee om men armatuur 8cm hoger te plaatsen voor mn rio125. Ben dan beginnen meten en gaan tekenen. De 3d print als proof of concept is gisteren in de bus gekomen. Nu wil ik deze in een wit plexiglas laten maken.

De vraag die ik stelde kwam in me op omdat ik nergens een passend onderondeel voor dit doeleinde kon vinden. Mss zijn er mensen die zich ook al rot hebben gezocht.
 
Zover ben ik nog niet. Kwam op het idee om men armatuur 8cm hoger te plaatsen voor mn rio125. Ben dan beginnen meten en gaan tekenen. De 3d print als proof of concept is gisteren in de bus gekomen. Nu wil ik deze in een wit plexiglas laten maken.

De vraag die ik stelde kwam in me op omdat ik nergens een passend onderondeel voor dit doeleinde kon vinden. Mss zijn er mensen die zich ook al rot hebben gezocht.
Ok, duidelijk. 8 cm. hoger dus zonder kap, begrijp ik.
 
Inderdaad ja, de 2 kleppen gaan er dan af. Misschien dat ik daar ook nog iets op vind. Maar eerlijk, ik vind het lichteffect door het water wel mooi op het plafond :cool:
 
Wat is de reden om het armatuur omhoog te willen zetten?

en ik denk dat toch veel mensen de afdekkleppen wel op prijs stellen.
 
Ik vind de hoeken bovenaan in de bak donkerder door hoe het nu ontworpen is. Planten en drijfplanten die in de hoeken staan/liggen krijgen daardoor ook minder licht. Als het licht wat hoger staat spreid het beter lijkt me. En voor iemand met (te) fel licht zou het mss ook kunnen helpen.
 
Daar ik geen juwel bak heb.. heb ik er geen behoefte aan.
Maar ik vind het wel een leuk idee en kan je er wel wat mee helpen.
Ik kan plexiglas snijden als je dat nodig hebt
 
  • Leuk
Waarderingen: JoKi
Daar ik geen juwel bak heb.. heb ik er geen behoefte aan.
Maar ik vind het wel een leuk idee en kan je er wel wat mee helpen.
Ik kan plexiglas snijden als je dat nodig hebt
Aaah kijk aan, goed om weten. Ik ga het zeker onthouden.
 
Weet niet waar je woont maar als je in de buurt woont helpt dat wel...

Maar in principe kan ik alles snijden als ik maar een *.dxf krijg, ASCII r14 werkt het beste schijnt
 
Weet niet waar je woont maar als je in de buurt woont helpt dat wel...

Maar in principe kan ik alles snijden als ik maar een *.dxf krijg, ASCII r14 werkt het beste schijnt
Ik heb het wel in een .STL, kan je daar wat mee?
 
Zal morgen ff kijken of de laser dat slikt maar ik ben bang van niet.

Waarmee teken je?
 
Ik vind de hoeken bovenaan in de bak donkerder door hoe het nu ontworpen is. Planten en drijfplanten die in de hoeken staan/liggen krijgen daardoor ook minder licht. Als het licht wat hoger staat spreid het beter lijkt me. En voor iemand met (te) fel licht zou het mss ook kunnen helpen.
Wanneer de ledverlichting niet (alleen) in het midden opgehangen wordt kan dit probleem omzeilt worden. Zelf heb ik 3x ledbalken. Achterin, in het midden en voorin. Voor te fel licht is er uiteraard de dimmer.
 
Wanneer de ledverlichting niet (alleen) in het midden opgehangen wordt kan dit probleem omzeilt worden. Zelf heb ik 3x ledbalken. Achterin, in het midden en voorin. Voor te fel licht is er uiteraard de dimmer.
Klopt, maar dan moet ik een nieuw (compatibel) armatuur hebben voor 3 balken en een nieuwe led balk kopen. En voor zij die geen dimmer hebben zou dit mss een goedkoper alternatief zijn.
 
Klopt, maar dan moet ik een nieuw (compatibel) armatuur hebben voor 3 balken en een nieuwe led balk kopen. En voor zij die geen dimmer hebben zou dit mss een goedkoper alternatief zijn.
Klopt maar ook die ophangsystemen zijn er al. Dit is bijvoorbeeld een profiel dat op een Juwel Rio 180 past. (Er zijn meerdere maten) Het maakt de kap ook aanmerkelijk steviger.

https://www.aquariumcomputer.com/products/ghl-illumination/aluprofile-3/

Verder zijn er beugels die je weer in dat profiel schuift en waar dus van alles is aan te hangen.

https://www.aquariumcomputer.com/products/ghl-illumination/ghl-lightbars/

Overigens is het niet mijn bedoeling om je van een idee af te brengen hoor!

760e10d218e09d3a561fcd8a92fa7302.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: JoKi

Terug
Bovenaan