Juwel 450 led


R

Redback81

Guest
Beste mensen

Kort geleden een nieuwe bak gestart. Z-Amerika. Ik wil daar graag een aantal planten mooi in laten groeien. Geen moeilijke planten overigens. Ik heb led lampen boven mijn nieuwe bak maar vraag me af of dit voldoende is voor de lichtbehoefte v.d. planten. Iemand ervaring hiermee?
 
Ben absoluut geen verlichting expert, maar voor een nuttig antwoord moet je toch even wat meer achtergrond informatie geven.

grote van de bak? (LXDXH)
welke ledverlichting hangt erin? merk/soort? Linkje wellicht?
CO2?
 
Bak is 150 55 60. Geen co2. Geen idee van de licht sterkte.
 
Ik denk de standaard . 1 x daylight 1 x nature

Fotos er bij. Kun je dr wat mee?

20180626_203442.jpg


20180626_203434.jpg


20180626_203330.jpg
 
Zijn gwn de standaard retrofit buizen van juwel zo te zien..
Weet niet uit m’n hoofd wat die doen qua output enzo dat zal je ff op moeten zoeken..

Hoe geschikt ze zijn hangt natuurlijk ook af van de planten die je gaat kiezen
 
Ik heb net ook wat zoek en puzzel werk gedaan. Zou ruim voldoende moeten zijn, deze leds. Ik kijk het nog even aan. Wordt het niets met de plantjes dan hou ik het bij hout en drijvers (als die niet ook dood gaan) kan een questie van opstarten zijn. Planten voeding en co2 (vloeibaar) voeg ik al toe
 
Wel zorgen dat je voldoende voeding beschikbaar houd voor je planten
De verlichting is dermate fel:cool: dat er vraag naar is
Let wel planten moet even wennen aan het onderwater leven en Anubias soorten zijn geen liefhebber van te sterk licht
 
Bedankt flipper. Ik heb geen anubias. Wel amazone zwaard planten en cryptos. Ik hoop dat het nog een beetje bij gaat trekken. Voeding voeg ik toe. En elke dag een beetje co2 (vloeibaar)
 

Terug
Bovenaan