juweel cichliden.


H

hobbyfish

Guest
Kan in nog een soort bij deze zetten?
iOcB5BnY2SmHT9NEGSAUfPz4CqsALOPd.jpeg
 
In ieder geval niet wat er daar linksachter zwemt.

Hemichromis soort vooraan: zacht, zuur water
Pseudotropheus (of andere Mbuna) linksachter: hard, alkalisch water

Verder is de gegeven informatie te summier ook ook maar iets zinnigs te kunnen zeggen.
Vertel dus eens wat meer over aquarium en plannen.
 
Daarmee dat ik mijn vraag hier stel maar deze zitten niet samen.dit is nog een foto van de vorige eigenaar. Een paar aquariums waarvan 2 cichlide aquariums. 1= 100cm 2 80 cm. Deze laatste is maar tijdelijk . Kleine kiezels en pvc buisjes en een beeld als schuilplaats. Foto's volgen nog. Maar ik ben nieuw in de cichlide wereld. Maar heb deze vissen overgenomen omdat een vriend ze niet meer Kon houden. En aangezien mijn hobby al deftig uit de Hand gelopen is dacht ik van er kunnen nog wel 2 cichliden bakken bij. Dus ik hoop dat ik wat raad over deze mooie vissen krijg
 
Welke soort zijn de andere ? Een idee.
uPHDJRuzynNyTYzm1TFia42m-I0-uQFZ.jpeg

uPHDJRuzynNyTYzm1TFia42m-I0-uQFZ.jpeg
 
Hemichromis lifalili denk ik, anders bimaculatus oftewel rode acara. Dit is een zeer agressieve cichlide, die ook nog eens fokt als konijnen. Minimum 1.2m/1.5m bak. Medebewoners, geen idee wat je daar een plezier meedoet... Kersenbuiken misschien.
 
hobbyfish zei:
Welke soort zijn de andere ? Een idee.
92qtXtpo4RLqPmw23dZ65_ETY2ofuDcV.jpeg

92qtXtpo4RLqPmw23dZ65_ETY2ofuDcV.jpeg

Pseudotropheus elongatus denk ik. Het zijn in ieder geval mbuna, en niet de 4 soorten die in een meterbak nog net kunnen, dus minimum bakmaat 1.2m en liever 1.5m.
 

Terug
Bovenaan