Julidochromis Dickfeldi na 2 dagen al gekoppeld?

N

navyblueboss

Guest
Ik kan er niet zoveel over vinden dus vraag het maar even. Ik heb sinds 2 dagen een viertal (jonge) dickfeldi's zitten. Nou is het dus zo dat sinds vanmorgen, gisteravond viel het me nog niet op, één juli zich helemaal links in de bak bij de skimmer ophoud en één juli zit helemaal rechts vooraan. Beide blijven behoorlijk op hun plek en zwemmen niet meer dan 15 a 20 centimeter heen en weer.

De andere twee juli's zitten in het midden van de bak en zwemmen de heletijd samen. Gaat er een een spleet in dan volgt de ander. Ik zie ze ook niet meer naar elkaar bijten, terwijl dat wel gebeurt als ze de andere tegen komen. Als ze met z'n tweeen zijn zijn de vinnen ook hele tijd laag. Verder valt me op dat ze iets grappigs doen met hun staart, ze zwemmen langs elkaar en "vibreren" terwijl ze hun staart in een kromming houden.

Zouden ze nu al gekoppeld kunnen zijn? (Gewoon nieuwsgierig, ik wil ze eigenlijk sowieso nog wel een paar maanden met z'n vieren houden). Het lijkt mij namelijk vrij onwaarschijnlijk, het zijn nog jonkies en ze zitten net 2 dagen hier... Is dit misschien meer een vorm van tolerantie? een soort pack?

Hoop dat iemand me er meer over kan vertellen. Super leuk om naar te kijken trouwens! :D
 
Ow voor de duidelijkheid, dat vibreren is niet tussen het "koppeltje" onderling maar tegenover de andere twee juli's.
 
ik heb wel is begrepen dat ze niet heel moeilijk zijn om te koppelen, maar zo jong en snel al een koppel :S
 
Ja ik weet het ook niet. Ze gedragen zich nog steeds hetzelfde? Hoe kan ik definitief besluiten dat ze gekoppeld zijn of niet?
 
zodra ze een keer een nestje hebben gehad weet je het zeker... maarja hoe lang dat dan nog kan gaan duren ....
 
Terug
Bovenaan