Juiste verlichting ?


D

Dtje

Guest
Hallo


Ik zit met een probleempje ik heb nu een verlichting boven mijn aquarium wat eigenlijk is aangekocht voor een zeewater aquarium. Maar heb nu een zoetwater aquarium deze lamp geeft mooi licht maar nu hoorde ik dat deze verlichting slecht is voor zoetwater aquarium klopt dit ? :help:
Wil deze graag gebruiken omdat deze erg duur was in aanschaf.

Het gaat om een deze lamp https://reefbuilders.com/2009/10/06/maxspect-led-lighting-system-china/

deze is nog geen half jaar oud . Wie heeft hier verstand van ? Tevens als ik een andere moet kopen welke raden jullie mij aan voor bak van 200 liter? :S
 
Zou het gwn proberen, je planten zullen bekrompen gaan groeien door de overdaad aan blauw.
En anders je blauwe kanaal iets meer dimmen dan de rest
 
Ja ik kan indd via de transformator de blauwe led & witte led instellen heb hem nu zoveel mogelijk op wit gezet bedankt alvast voor je advies.
 
Volgens de link die je gaf zitten er witte en antic witte in.
Of ik heb het verkeerd begrepen..

Edit: nvm heb het al gevonden, ging over de t5 die word vervangen voor de leds
 
zoals al vermeld is het wss alleen slecht voor je planten. deze prefereren lampen tussen 3000 en 8000 graden kelvin. gaat niet altijd op maar zie het als een richtlijn.

boven een malawi bak zou de lamp wel meer prachtig uitkomen trouwens :)
 
Met 10.000k groeien planten ook goed hoor.
Maar ben benieuwd naar de resultaten, niet geschoten is altijd mis
 
Zoals ik hier lees is het slecht voor de planten maar ik heb er niet veel en waterpest kan zo bijgehaald worden. Alleen zal de Anubis dan iets minder blij zijn , maar de kleuren van mijn vissen (Platys , dwergoermai's & hoogvinkapers ) komen wel mooi uit. Bedankt allemaal voor de info
 

Terug
Bovenaan