Jorror fotoalbum


J

Jorror

Guest
Hallo ik ben Jorg en nieuw op dit forum, maar heb de laatste tijd al wel veel gelezen en geleerd van de berichten hier.

Hierbij start ik een fotoalbum van mijn superfish 30 zen aquarium. Ik heb deze nu ruim een maand draaien en wordt sinds gisteren bewoond door 25 red rili garnalen. Ik heb eerder een aquarium gehad waar ik ook met garnalen ben begonnen. Deze overleefde toen helaas niet door de vissen die ik er bij heb genomen. Deze keer blijft de hele bak voor de garnalen alleen :)

Ik heb het filter vervangen door een dennerle hoekfilter met baby protector. Ook heb ik de lamp wat naar achteren verplaatst. Deze zat helemaal aan de voorkant waardoor het licht niet mooi in de bak viel.

Alle tips zijn welkom!
IMG_20181223_154632.jpg

IMG_20181223_154640.jpg
 
Dank jullie wel!
Het ziet er nog wat rommelig uit, maar we gaan zien hoe het ontwikkelt.

Vraagje, ik heb de garnalen nog niet gevoerd. De steen en naaldgras hebben wat bruine alg en zie ook wat draadalg aan het javamos. Ze zijn hier druk mee bezig, dus ik heb ze nog niet bijgevoerd. Is dat een logische gedachte of kan ik ze beter wel voeren?
 
Deze keer blijft de hele bak voor de garnalen alleen :)

Strak plan! :thumbs:
In mijn ervaring zie je ze ook veel meer als er geen 'rovers' in de bak zitten. Hoe zou je zelf zijn. ;)

Vraagje, ik heb de garnalen nog niet gevoerd. De steen en naaldgras hebben wat bruine alg en zie ook wat draadalg aan het javamos. Ze zijn hier druk mee bezig, dus ik heb ze nog niet bijgevoerd.

Laat ze inderdaad maar eerst een paar dagen teren op wat ze vinden in de bak. Toen ik vuurgarnaaltjes in een bakje deed heb ik ze de eerste 4 a 5 dagen ook niet gevoederd. Dan werken ze wat beter. Ik had nu wel iets minder garnalen bij de start dus je moet het ook zelf wat inschatten.
Wanneer je de bruinalg ziet verdwijnen wordt het wel tijd om wat te voederen natuurlijk.
 
Welkom, je kan er ook wat gedroogde bladeren indoen (zat info daarover op dit forum bij het garnalenaonderdeel) daar eten ze ook van en het grote voordeel is met bladeren dat het je bak niet belast
 
Misschien een stomme vraag, maar is het normaal dat er vaak toch zeker 10 of meer garnalen zich achter de steen bevinden? Hier is het een stuk donkerder. Vinden ze het fijn om zich op een donkerdere plek te verschuilen? Voorin zijn er (nog) weinig verstop plekken.

Verder doen ze het heel goed en ben er super blij mee. Zie veel vervellingen en de bak is mooi opgepoetst.

Nog wat foto's:
IMG_20190102_164521.jpg
IMG_20190102_164435.jpg
IMG_20190102_164508.jpg
 
Ja is normaal, jij vind het ook niet fijn als er constant een schijnwerper op je gericht staat, er is een oplossing voor: drijfplanten
 
Ziet er al goed uit! Kan ook zijn dat ze even moet en wennen aan de bak, gezien ze er nog niet zo heel lang inzitten. Ook de bewegingen ed buiten de bak is allemaal nieuw, zal het ook vooral even de tijd geven
 

Terug
Bovenaan