Jonge vissen vangen


K

Khopstaken

Guest
Beste allemaal,

Sommigen van jullie zullen in mijn foto album al wel gelezen hebben dat ik in mijn vijver nogal wat jonge goudvissen heb rondzwemmen. Heb de vijver nu net een jaartje liggen en had dus ook totaal niet verwacht al zo snel jonge vissen te krijgen.
Mijn vijver is een voorgevormde bak van ongeveer 1000 liter met daarin 6 volwassen goudvissen (sarasa's/shubinkins). Had er eerst 10 maar heb er inmiddels de vrouwtjes al uitgehaald omdat ik bang was voor jonge vissen. Helaas dus toch te laat gebeurd.
Heb nu zeker minimaal een stuk of 15 jonge vissen variërend tussen de 0.5 en 2 cm.
Verwacht ook niet dat deze opgegeten gaan worden door de volwassen dieren want deze kijken er niet naar om.
Nu heb ik met 6 volwassen dieren al een redelijk volle bezetting laat staan als al deze jonge vissen ook nog groot gaan worden :stom::stars:
Is er een manier om deze vissen nu al uit te vangen? Het liefst zonder iets van een net te gebruiken want was niet van plan heel mn vijver overhoop te gooien.
Of is het verstandiger ze eerst groter te laten worden en ze dan eventueel met een vislijntje en een klein vishaakje uit te vangen?
Ben namelijk bang dat als ik ze laat zitten het er ieder jaar meer gaan worden en met een enorme overbevolking als gevolg.
Zou eventueel een zonnebaars nog uitkomst kunnen bieden of zijn daar de vissen al te groot voor? Neem er dan liever een zonnebaars bij dan een hoop jonge vissen overhouden.
Heb nogal veel planten dus veel verstop plekken dus denk dat er daarom ook zoveel overleefd hebben :help:

Hoor het wel :thumbs:

Gr. kevin
 
Niemand enig idee?
Zag vandaag trouwens dat er ook al grotere exemplaren tussen zitten.
deze gaan zeker al naar de 2.5 a 3cm. Zou een zonnebaars deze nog pakken?
Mocht ik niet snel antwoord krijgen ga ik het toch maar proberen met een flinke zonnebaars anders ben ik zeker te laat.

Gr. Kevin
 
Handig klein schepnet kopen met lange steel. Misschien even wat voeren dan komen ze wel. Zonnebaars is af te raden. Qua liters zit je met je visbestand al vol.
 
Heb ik al geprobeerd maar die beestjes schieten bij het minst of geringste al de zuurstofplanten in en krijg ze dan met geen mogelijkheid meer gevangen :stom:
Ben al dagen bezig maar heb er nog geen 1. Ook hebben ze nog geen oog voor het voer alleen de grote vissen komen hier op af.
Klopt wel wat je zegt m.b.t. de zonnebaars maar als ik straks 10 jonge vissen overhoud weet ik niet wat erger is:S
Heb er dan eigenlijk liever een zonnebaars te veel inzitten dan straks een hoop jonge vissen.
En zoals eerder gezegd beginnen de planten nu echt behoorlijk aan te slaan en uit te schieten en ben niet van plan dit overhoop te gooien met een net want dat gaat zeker gebeuren zo snel dat die visjes er vandoor zijn.
Iemand nog andere tips dan een net want dit gaat zeker niet werken aangezien ik hier al 3 dagen mee bezig ben en ik er nog geen 1 heb.

Hoor het wel :thumbs:
 
vissenval met plastic fles bij de vissen leggen? zo maken dat de kleintjes er wel in passen en de grote vissen niet. levend tubifex ofzo erin, dat kunnen ze vast niet weerstaan. Even geduld en je zou er een paar moeten hebben.




Even googlen/youtuben op fishtrap plastic bottle.
 
Zou ik wel eens kunnen proberen ben alleen benieuwd of ik ze hier allemaal mee gevangen krijg.
Morgen eens kijken of ik zoiets kan fabriceren :thumbs:
Bedankt voor je reactie!!

Gr. Kevin
 

Terug
Bovenaan