Jonge vis


Albert.K

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
Berichten
1,048
Van de week een klein visje gespot in mijn aquarium. De vorm lijkt op een apistogramna, ik heb de trifasciata in mijn bak dus dan zal het een trifasciata moeten zijn, mits er een eitje van een plantje meegekomen is die ik een maand of 2 geleden heb gekocht. Verders heb ik vuurneons, bijlzalmen en otocinclis er in zitten, en dat is het zekers niet.
Het visje is nu iets groter dan een centimeter schat ik. Ben benieuwd wat het wordt en of het overleeft. Ik zal een paar foto's toevoegen , wellicht kunnen kenners al zien wat voor vis het is.
 

Bijlagen

  • 20240127_174021.jpg
    20240127_174021.jpg
    4.5 MB · Weergaven: 40
  • 20240127_173847.jpg
    20240127_173847.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 39
Bedankt voor de reacties. Mijn vermoeden bleek dus juist, hoewel ik van het paringsritueel niets heb meegekregen. Geen knalgele vrouw gezien etcetera, bovendien de temperatuur van het water voor de kweek was te laag, dus verwacht je het ook niet. Ik denk dat het een nest was van november jl was, ik kan mij herinneren dat de vuurneons druk waren in een hoek van mijn bak, er zullen dan jonge visjes hebben gezwommen en deze is overgebleven.
Nu maar afwachten wat het wordt een man of een vrouw. Hoop op een vrouw, 2 mannen in mijn bak is teveel.
 

Terug
Bovenaan