Jonge Mbuna en Tanga's bij elkaar


P

poecillia

Guest
Ik heb jonge Chindongo Saulosi en Paracyprchromis Nigripinnis bij elkaar zitten. Ik voer ze met Artemia vervanger waar ze allebei dol op zijn. Maar dit voer bevat geen algen. Levert dat bij deze grootte al problemen op voor de Saulosi's (bloat)?
IMG_20200712_171716.jpg
IMG_20200712_171955.jpg
 
Jonge Malawi's ontwikkelen m.i. niet zo snel bloat als volwassenen, maar ook voor de groei ect is een dieet met overwegend groenvoer wel van belang. heel fijn gewreven spirulina vlokken bijvoorbeeld.

Kijk even of je Paracyprchromis dit wellicht ook eten, alhoewel je deze weer tekort zal doen met een overwegend groenvoer dieet.

Ideale combinatie is het niet eigenlijk :))
 
Mbuna grazen veel, maar krijgen ook genoeg eiwitrijk voedsel binnen, maar dan je zou verwachten.

Vrijzwemmers eten voornamelijk dierlijk voedsel.

Para's eigenlijk idem als Malawi vrijzwemmers.

Als je wat Rich hierboven al vermelde wat spirulina fijner maakt en met je fijn/klein eiwitrijk voedsel meegeeft zit je prima.

Gr. Ed
 
Ik heb ze uiteindelijk toch maar gescheiden. De Saulosi's zijn veel feller op het eten dan de flegmatieke Para's. De Saulosi's krijgen dan het leeuwendeel inclusief een overschot aan eiwitten, waardoor ze te dik werden. Nu komen ze beide aan hun trekken.
 
Over het algemeen zijn Mbuna's wel wat voller hoor, zie je in het Malawi meer ook. Hun darmgestel is ff groter, zijn zeker veelvraten en geen slecht idee om ze te scheiden al zie je dat de 1 veel meer pakt dan de ander.

Gr. Ed
 

Terug
Bovenaan