Jonge Guppen hangen allemaal stil


aquaboy.

Well-known member
Lid geworden
9 mei 2023
Berichten
99
Leeftijd
14
Hallo iedereen ik heb in middels al heel veel baby guppy’s. Maar sinds kort hangen ze vaak stil in het aquarium er is ook 1 gestorven die was gewoon aan het zwemmen en viel ineens recht naar beneden en was meteen dood. Zou het kunnen dat er te veel stroming is en dat ze proberen te rusten? Ze zwemmen meer als de filter uitstaat. Weet iemand wat het is?
IMG_3565.jpeg
 
Laatst bewerkt:
De aquarium draait al een maand ongeveer en is gevuld met water uit mijn andere aquarium maar dit allemaal is nog maar een paar weken. Ik dacht ook dat het de waardes waren maar die zijn oké. Ik heb ook 2 jonge guppy’s bij de andere grote guppy’s zitten en die doen dit ook ik heb een paar baby guppy’s van een maand oud die nog ergens anders zaten bij de guppy’s gezet die raar doen en zij doen dat direct ook voor de rest zit er nog een steenkruiper bij en die doet het prima
 
Laatst bewerkt:
Een maand is de minimale indraaiperiode. Als je dan veel vissen toevoegt dan kun je alsnog last van nitriet krijgen dus . Heb je de no2 gemeten?
Wat je kan doen is een flinke waterverversing en kijken of dat verschil maakt. Water uit je andere bak heeft weinig meerwaarde want daar zitten amper bacterien in.
 
We hebben een stuk van de biologische filter mee verhuisd de nitriet is 0. Ik heb wel op mijn kamer van die kleine vliegjes precies kleine motten. Zou het kunnen dat die eitjes gelegd hebben in mijn aquarium?
 
Ik zou het water gewoon eens een paar keer verversen. In kraanwater zit alles waar ze gelukkig van worden. Stabiele kh ph, geen organische belasting. Dan weet je zeker dat het water prima is dan kan je vanaf daaraf aan weer belasting opbouwen
 
Sinds vandaag beginnen ze wat meer te zwemmen. Er is vooruitgang!!
 

Terug
Bovenaan