JMB led verlichting contoler


V

Vlinderken

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb sinds november led verlichting van JMB, een community met de bijpassende controle voor sunset sundown.

Nu wil ik wel wat meer dan enkel de sunset sundown instellen volgens de instructies op de "eenvoudige instructies" op de site.

Wat ik wil weten.
1) Hoe stel ik de dimfunctie in als ik de tijd wil verlengen of verkocht.
2) Hoe kan ik de verlichting aansteken als ik bijvoorbeeld een waterwissel wil doen buiten de tijd dat het licht aan is. En zonder dat ik alles opnieuw moet instellen.
3) Moet ik echt alles opnieuw instellen als ik 1 parrameter wil veranderen.
4) wat kunnen jullie nog bedenken dat handig kan zijn.

Groetjes
en alvast bedankt
 
1) bedoel je de tijd dat het duurt voordat de “zon” opkomt of zakt?

2) volgens mij door op “on” op de afstandbediening te drukken of door bijvoorbeeld 70% in te drukken. als je de timer weer wilt actieveren na bijvoorbeeld het schoonmaken dan moet je op het tijdklokje drukken. Het eerste getal op het scherm zou dan een 2 moeten zijn.

3) nee hoor dit hoeft niet, je kan gelijk naar de scene gaan die je wil aanpassen en daarna opslaan. De rest blijft hetzelfde.
 
1) bedoel je de tijd dat het duurt voordat de “zon” opkomt of zakt?

2) volgens mij door op “on” op de afstandbediening te drukken of door bijvoorbeeld 70% in te drukken. als je de timer weer wilt actieveren na bijvoorbeeld het schoonmaken dan moet je op het tijdklokje drukken. Het eerste getal op het scherm zou dan een 2 moeten zijn.

3) nee hoor dit hoeft niet, je kan gelijk naar de scene gaan die je wil aanpassen en daarna opslaan. De rest blijft hetzelfde.

1) ik bedoel id de tijd die de zon opkomt en zakt
 
De tijd kan je aanpassen in het scene menu nadat je de tijd hebt ingesteld. Standaard staat deze waarde op 90 en dan duurt het ongeveer 15 minuten. Hoe kleiner deze waarde hoe sneller de zon opkomt of zakt.
 
Heb je de nieuwste JMB controller? Bij de oude is het eenvoudig, de nieuwe in ken ik niet.

Kan straks ff wat info sturen vanaf de PC

Ik heb het model dat tot eind dec werd verkocht. Niet de nieuwe vanaf januari
 
Je kan het beste contact opnemen met JMB zelf via www.jmbwebshop.nl.

Ik heb direct contact met hun gehad en vaak kreeg ik binnen een paar uur een uitstekende reactie, zelfs s avonds laat.
 
1) Hoe stel ik de dimfunctie in als ik de tijd wil verlengen of verkocht.

Instellen van de zons-op gang: 1. U drukt op knop 2
2. U stelt het programma nummer in op 1 met behulp van knop 3 of 4
3. Drukt op knop 2
4. U stelt de minuten in met behulp van knop 3 of 4
5. Druk op knop 2
6. U stelt de uren in met behulp van knop 3 of 4
7. Druk op knop 2
8. U stelt de dim duur in, 090 is ca 15-20 minuten met behulp van knop 3 of 4
9. U drukt op knop 2
10. U drukt op de knop 100% (licht gaat nu aan op de door U in geprogrammeerde tijd in ca 15-20 minuten) 11. U drukt op knop 5

2) Hoe kan ik de verlichting aansteken als ik bijvoorbeeld een waterwissel wil doen buiten de tijd dat het licht aan is. En zonder dat ik alles opnieuw moet instellen.

Op de afstandbediening gewoon op een waarde klikken, bijv. 100%

3) Moet ik echt alles opnieuw instellen als ik 1 parrameter wil veranderen.

Nee, je moet er alleen doorheen wandelen, zo zit de controller in elkaar

4) wat kunnen jullie nog bedenken dat handig kan zijn.
Een TC-420 verbouwen en gebruiken, heel veel meer mogelijkheden!
 
Je kan het beste contact opnemen met JMB zelf via www.jmbwebshop.nl.

Ik heb direct contact met hun gehad en vaak kreeg ik binnen een paar uur een uitstekende reactie, zelfs s avonds laat.

Dit heb ik reeds gedaan deze voormiddag. Na 5 keer heen en weer gemail had ik nog steeds geen antwoord op wat ik eigenlijk vroeg (een uitgebreide handleiding). Hun antwoord was... alles wat je moet kunnen staat in de eenvoudige handleiding en als het er niet instaat kan je het niet.
Daar heb ik dus niets aan.
 
Instellen van de zons-op gang: 1. U drukt op knop 2
2. U stelt het programma nummer in op 1 met behulp van knop 3 of 4
3. Drukt op knop 2
4. U stelt de minuten in met behulp van knop 3 of 4
5. Druk op knop 2
6. U stelt de uren in met behulp van knop 3 of 4
7. Druk op knop 2
8. U stelt de dim duur in, 090 is ca 15-20 minuten met behulp van knop 3 of 4
9. U drukt op knop 2
10. U drukt op de knop 100% (licht gaat nu aan op de door U in geprogrammeerde tijd in ca 15-20 minuten) 11. U drukt op knop 5



Op de afstandbediening gewoon op een waarde klikken, bijv. 100%



Nee, je moet er alleen doorheen wandelen, zo zit de controller in elkaar


Een TC-420 verbouwen en gebruiken, heel veel meer mogelijkheden!
Of een nieuwe controller van JMB gebruiken, dat is een 3 kanaals controller voor JMB balken met driver en een 5 kanaals controller vergelijkbaar met de TC 420 ineen!
Nog beter, zelf iets bouwen.
 
Maar die is ook weer belachelijk duur........., in mijn persoonlijke optiek dan

En zelf iets bouwen is natuurlijk ook superb
Eens, de prijzen zijn erg hoog. Maar zelfbouw is goed te doen, zeker als het TS alleen te doen is om de verlichting aan te sturen zijn er mogelijkheden te over. Verlichting en PH aansturing zijn in verhouding tot bijvoorbeeld temperatuurmeting wat erg eenvoudig is , wat moeilijker maar er zijn zeer veel (Arduino-)sketches is omloop wanneer de moeite genomen wordt om er eens naar te googelen.
 

Terug
Bovenaan