Jensvdb zijn Rekord 800


J

Jensvdb

Guest
Hallo hallo,

Aangezien ik graag mijn aquarium wil delen met jullie zal ik mijn foto's ook maar delen. Ik geniet ook dagelijks van jullie bakken!

Aangezien ik nog niet heel veel ervaring heb is mijn opzet vrij standaard. Juwel Rekord 800 met standaard filter. De filter is normaal ingericht, met toevoeging van elzenproppen.

Wekelijks voeg ik plantenvoeding toe, en dagelijks een kleine hoeveelheid CO2.

425241jensvdb_0_82_img_0133.jpg


Overzichtje!
483546jensvdb_0_82_img_0130.jpg


Mannetje net gegeten, wat een vreetzak. Je ziet hem gewoon dikker worden tijdens het eten..
323384jensvdb_0_82_img_0131.jpg

464953jensvdb_0_82_img_0132.jpg


Corydoras chillen na een flinke maaltijd!
568554jensvdb_0_82_img_0134.jpg
]

Het vrouwtje is nog een beetje schuw!
914841jensvdb_0_82_img_0135.jpg


Het bestand bestaat op dit moment uit:

10 Neontetra's
8 Vijfstreepbarbelen
5 Corydoras Trillineatus
Koppeltje Colisa Lalia

Dit blijft echter ook het bestand, aangezien de bak naar mijn idee vol genoeg zit en er meer dan genoeg activiteit is.

Sinds ik dagelijks diepvries voer zijn de vissen mooi op kleur en gedragen ze zich allemaal heel ontspannen en natuurlijk. Soms pak ik een stoeltje en ga voor mijn aquarium zitten om het gedrag en de interactie te bekijken!
 
Goed begin :thumbs:

Verwarming niet te hoog gezet mag ik hopen?

~ Ivo
 
ziet er toch al leuk uit?
ik zou alleen wat meer beplanting rechts neer zetten(voor de filter)
 
De planten moeten inderdaad nog wat groeien, hoop dat het allemaal wat voller gaat worden.
De cabomba en limnobium groeien in ieder geval als een malle!

Verwarming staat nu op een stabiele 24 graden, goed denk ik?
 
Stel die maar in op 22. Je soortjes hoeven niet te warm. Als het in de zomer wat warmer wordt door de omgevingstemperatuur of overdag door de lampen is dat prima.

~ Ivo
 
Leuk bakje! Ik zou inderdaad wat meer beplanting voor het filter plaatsen en misschien het hout iets minder 'in het midden' dat maakt het wat nonchalanter.
 
Ben in ieder geval sinds lange tijd weer tevreden. Was mijn bestand beetje aan het opbouwen tot ik hoorde dat mijn tante haar kinderen, daar gaan we al, het aquarium weg zouden doen. Als ik ze niet meenam gingen ze door de wc.

2 vijfstreepbarbelen
1 glasmeerval
Lnummer van 20 cm

De barbelen waren bleek en ongelukkig met zijn 2en en de glasmeerval uiteraard ook alleen in in een 80cm bak. Het lnummer veel te groot. Uiteindelijk na ze toch maar gered te hebben van de wc getracht een mooi plekje voor ze te vinden.

Lnummer en glasmeerval in een mooie 2meterbak kwijt gekunnen. Al is de glasmeerval nog steeds alleen... Maar in ieder geval veel meer ruimte.

De vijfstreepbarbelen vond ik qua gedrag ontzettend interessant, waardoor ik uiteindelijk 6 erbij heb gezet. Meteen werden ze dieper van kleur en een stuk stoerder met zijn allen. Geen spijt van dus!

Maar al met al toch 3 maanden geduurd voor ik verder kon met de bak naar wens in te vullen.
 
228192_0_82_img_colisasalvinia.jpg


Vandaag Salvinia binnen gehad via de post. Na lang zoeken toch gevonden via aquaplantsonline.
Vind de combinatie met limnobium altijd heel mooi en zorgt meteen voor een mooi 'veldje' boven in de bak!
 

Terug
Bovenaan