Jeffrey's Riparium


jeffrey

Well-known member
Lid geworden
5 september 2004
Berichten
723
Nu het min of meer van de grond komt lijkt het me wel leuk om een apart fotoalbum op te zetten voor mijn riparium, van de start tot nu.

Het begon als een gezelschapsbak voor killi's - 60x30x30

0.jpg


Daarna experimenteren met een riparium opzet:

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


Elaphoglossum crinitum:

Elaphoglossum crinitum.jpg


4b.jpg


5.jpg


Na een verhuizing heb ik de boel weer opgepakt met een ietwat andere opzet:

6.png
 
Tof! ga deze zeker volgen.

Hoe beviel het riparium in je vorige bak? Miste je de hoogte heel erg?
 
Tof! ga deze zeker volgen.

Hoe beviel het riparium in je vorige bak? Miste je de hoogte heel erg?
Ja dat was wel het grote nadeel. Als je nog wat zwemruimte wilde overhouden voor een trio killi's, stonden de plantjes als vrij snel met hun koppen tegen de lampen. Dat was verre van ideaal. Plus het moesten ook planten zijn die goed tegen droogte kunnen, omdat de luchtvochtigheid snel daalde met het verloop van de dag.
 
He he daar is ie dan!
Zal mij benieuwen wat voor moois je er van gaat maken Jeffrey!

Groetjes John.
 
Bijna 2 jaar geleden dat deze luie sodemieter iets aan het riparium gedaan heeft. Vandaag ff een inhaalslag gemaakt met de nieuwe oever. Nu nog even kijken hoe ik deze mooi kan afwerken. Even uitzoeken welk spul ik het best kan gebruiken om zand, grind, en turfgruis vast te plakken. Ben bang dat tegellijm teveel invloed heeft op de waterwaardes.

20230127_145316.jpg


20230127_145442.jpg
 
Purschuim, als basis voor de oever.
 
Er zit niet veel schot in de zaak, maar langzaam aan begint het wel vorm te krijgen.

20230407_152558.jpg
 
Leuk! Ben erg benieuwd wat het eindresultaat gaat worden! Wat wil je erin houden?
 
Ik weet niet of je dat onderste deel nog moet bekleden met turfstrooisel, maar daar heeft o.a Dutch Rana wel een geschikt spul voor.
 

Terug
Bovenaan