Jebao en Estimative Index


Obbezz

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2005
Berichten
401
Locatie
Zevenaar
Beste Forumleden,

Hierbij een ervarings vraag mbt de Jebao doseer pomp icm de Estimative Index.

De hardscape is klaar, verlichting klaar.. op naar de doseerpomp instellen. Aangezien ik een Jebao doseerpomp heb ben ik wat beperkt in instellingen (tov bijv profilux).

Inmiddels heb ik een schema gemaakt (gebaseerd op toevoegingen volgens EI icm de estimative index kit van planted box). (zie schema).

Mijn vraag is het volgende : Mijn 50% water wissel zal plaats vinden op woensdag avond. Wanneer je naar het scherma kijkt is in week 2 pas de volgende dosering op donderdag avond /nacht. Geeft dit tussen woensdag avond (wanneer ik mijn waterwissel doe) en donderdag nacht/avond (wanneer de volgende dosering is in week 2) een mogelijkheid tot tekorten in macro en micro ? ?
Ik lees graag jullie ervaring / mening hierover.
Jebao.jpg
 
Ik zit niet zo in dit soort systemen maar volg de EI ook en als je een ruime dag na het verversen voeding toevoegt dan zal dat denk ik niet zo n probleem zijn omdat planten een reserve hebben en in de andere helft van het water zal nog voeding zitten.
Als het meer dan een week later is (in week 2) dan zal het anders zijn maar dan kun je misschien in week 1 wat met de hand toevoegen.
 
betreft alleen maar tussen dinsdag en donderdag avond waar tussen de waterwissel plaats vind op woensdag avond (in week 2)
 
Als het eenmalig die 2 dagen is dan zou ik dar geen punt van maken aangezien er na de verversing ook wel voeding achterblijft.
 
We gaan het meemaken... thanks John!
 
Komt vast wel goed.
 

Terug
Bovenaan