jbl proflora m603?


H

hayabusa

Guest
Hallo ik ga in de kerstvakantie mijn rio 180 veranderen en wil ook graag een co2 set gaan kopen. Ik zag deze co2 set op het forum bij aangeboden. Dus is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze co2 set of mij een andere aan kan raden?
 
Ik heb de versie met nachtventiel. Wil je alles kant en klaar kopen dan is dit een prima set. Nieuw erg duur en overcompleet. Voor de doehetzelver (wat ik toch wat ben) zijn er betere alternatieven.
Voor mij bleek de fles al snel te klein, 500g was hier elke maand leeg en bijvullen is een kostelijke zaak. Dus heb ik die vervangen door een fles van een tapinstallatie, 1malige borg en de 10kg (dacht ik) kost net iets meer dan de kleine laten vullen.
Het terugslagventiel bleek niet optimaal te werken waardoor s' nachts een beetje water uit het aquarium naar de druppelteller stroomde. Alle weken leegkappen want je wil niet rat het water je reduceerventiel bereikt. Na 2 pogingen om de klep te vervangen door een zelfde klep, heb ik toch maar geopteerd voor een terugslagventiel van een ander merk (Dennerle).
Hoe langer hoe meer begin ik me aan de taifun te storen. Het systeem werkt prima, maar is toch moeilijk te verbergen, dus overweg ik om een externe diffusor te maken.
Als je daarbij bedenkt dat ook de drukmeter veel goedkoper is als je buiten de aquariumhandel koopt dan schiet er van de installatie niet veel over. De computer en de Ph-censors kan je los kopen. Blijven de darmen en de nachtschakelaar over. De druppelteller is leuk maar niet noodzakelijk.
Wil je kant en klaar set, dan is dit dus wel degelijk een prima set. Knutsel je graag, dan zou ik een goekopere manier zoeken.
 
bedankt voor de reactie maar een co2 set is voor mij helaas te duur, dus denk ik dat ik bio co2 ga proberen. Zou dat evengoed werken als een normale co2 set?
 
Ik heb geen eigen ervaring met Bio-co2
Hangt er van af wat je even goed noemt. Je kan er ongetwijfeld voldoende Co2 mee in het water krijgen. Zal wat experimenteren en meten vragen maar dat moet lukken. Je pH ermee regelen zal waarschijnlijk niet lukken, een nachtventiel is ook nauwelijks mogelijk. En de waarden zullen wat afhankelijk zijn van hoever het mengsel uitgewerkt is veronderstel ik.
Maar ik heb hier al erg mooie bakken zien voorbij komen die met bio-Co2 draaiden, dus het is zeker wel mogelijk.
 

Terug
Bovenaan