Jbl proflora direct. Onderhoud


F

fish-lover

Guest
beste,

Mijn vraag is dus hoe onderhouden jullie de Jbl proflora direct. Want mijn co2 staat op heel wat bellen bijna 55 per 15 seconden (115l) en de meter blijft maar op blauw staan dus ik denk dat het aan de oplossing van membraan ligt.

Zie ook meer en meer grotere bellen uit de uitstroom.

Alvast bedankt voor jullie ervaring en mening
 
Super snel ;) verslik me bijna in het tellen.

Maar zo snel gaan ze nu eenmaal in de inline diffuser. En nog staat hij op blauw en sommige een klein beetje groen. Heb net hele diffuser eens uit elkaar gehad en terug goed en beter vastgezet met wat taflon tussen die beter afsluit. Het membraan zag er iets wat geler uit maar geen idee hoe je dit deftig kan kuisen. Denk voor dat aantal bellen hij in geel zou moeten staan zelf
 
Je zou het membraan in peroxide (sochting oxydator oplossing) kunnen leggen. Of in bleekwater.
Maar wel goed naspoelen als je bleekwater gebruikt.
 
Ik heb op de 80cm bak zo n 76 bellen dus dan is 220 heeeeeeeeeel erg veel zeg. Dat kan bijna niet zou ik denken.
 
Dat zijn bijzonder veel bellen per minuut, wat is je KH en PH ?
Hoe stroomt het de bak in? heb je een foto van de plaatsing van de diffuser en van de uitstroom?
 
@biljoenblik bedankt voor de tip. Dus in sochting Oxydator een uurtje of eerder een hele dag? En wordt hij daar vanzelf terug mooi van?

Ja begrijp er ook nietveel van. Bellen staan hier vliegensvlug bijna niet te tellen. En de co2 staat nu sinds gisteren lichtgroen dus wel in orde maar zoveel bellen.

Ph is rond de 6.8 en kh was 5 dacht ik. Ik zou nog eens opnieuw moeten meten.

Diffusor hangt dicht bij de eheim pomp. En dan met een slang van 1,5 meter ongeveer naar een breedstraler die hem in de bak blaast. Ik probeer eens een foto te plaatsen .
 
De breedstraler

image.jpg
 
@biljoenblik bedankt voor de tip. Dus in sochting Oxydator een uurtje of eerder een hele dag? En wordt hij daar vanzelf terug mooi van?

Ja begrijp er ook nietveel van. Bellen staan hier vliegensvlug bijna niet te tellen. En de co2 staat nu sinds gisteren lichtgroen dus wel in orde maar zoveel bellen.

Ph is rond de 6.8 en kh was 5 dacht ik. Ik zou nog eens opnieuw moeten meten.

Diffusor hangt dicht bij de eheim pomp. En dan met een slang van 1,5 meter ongeveer naar een breedstraler die hem in de bak blaast. Ik probeer eens een foto te plaatsen .

Uurtje moet echt genoeg zijn!

Die breedstraler. Zit deze onderwater? En zie je slechts een zeer geringe rimpel op het wateroppervlak? Of zie je het oppervlak driftig bewegen?

Je moet eigenlijk een spiegelglad oppervlak hebben met een lichte werveling erin. Het vlokvoer gaat met de stroom mee, blijft drijven en wordt niet naar beneden gezogen.
 
Okee ik probeer dat eens met die Oxydator vulling! Ja die zit zeker 2 cm onder het oppervlakte. En dus enkel wat beweging op het oppervlakte. Heb de uitstroom speciaal veranderd om die situatie te verkrijgen.
 
Ik heb 5 bellen per seconde en pak een lichtgroene drop checker met deze atomizer, zelfs met mijn eheim skim 24/7 aan. Mijn water is relatief gezien hard, kh 9 uit de kraan. Ik gebruik een lily pipe.
 
Je hebt inderdaad een vrij hoge kh waardoor je meer co2 moet toevoegen.
 
5 bellen per secnde. Hoe krijg je ze geteld?

Daar zouden ze nu nog eens een mooi tellertje voor moeten maken.
 
5 bellen per secnde. Hoe krijg je ze geteld?

Daar zouden ze nu nog eens een mooi tellertje voor moeten maken.

Precies 1 seconde filmen met je telefoon en daarna tellen. Mocht je nog hoger zitten kan je eventueel slow motion filmen.
 
Ik tel meestal met de stopwatch tot 30 bellen en kijk dan hoelang dat duurde en reken dat om naar 1 minuut. Momenteel zit ik op 30 bellen in 14,8 seconden dus zeg maar 120 bellen.
 
Ik begrijp niet dat ik zoveel bellen heb en nogmaar tegen lichtgroen aan zit. Met die aantal bellen zou ik al in het geel moeten zitten. Ik tel straks nog eens aan de hand van slow motion filmpje en meet de ph en kh nog eens
 
Ik begrijp niet dat ik zoveel bellen heb en nogmaar tegen lichtgroen aan zit. Met die aantal bellen zou ik al in het geel moeten zitten. Ik tel straks nog eens aan de hand van slow motion filmpje en meet de ph en kh nog eens

Misschien een lek in je atomizer?
 
Op een bak van net 100 liter zou je geen 300 bellen hoeven te doseren. Dan is er denk ik ergens iets niet goed.
 
Ik heb een keer een lekkende bellenteller gehad.

Had het hele ding eens ondergedompeld in een bak water. Toen keamen er net zoveel bellen uit de bellenteller als erin.
 
Ja mijn bellenteller is de diffusor zelf dus normaal alle bellen die erin gaan gaan effectief ook door het membraam. Als er een lek in de diffusor zou zitten dan zou er toch ook wat water moeten mee lekken?
 

Terug
Bovenaan