Jbl pomp wel of niet


Aquarius87

Active member
Lid geworden
24 september 2019
Berichten
26
Leeftijd
42
Hallo allemaal,

De eerste keer is het mis gegaan met mijn bak. 60l bak met standaard pomp. Alle beginnersfouten gemaakt en veel geleerd. Maar niet alles!

Ik heb nu de juwel lido 120. 120liter bak met standaard pomp. Ik heb geen idee van de capaciteit van de standaard pomp. Maar om problemen te voorkomen, kan ik daar een jbl cristal profi e701 filter bij laten lopen of is dat te veel? Kan de standaard filter verwijderen maar daar zit ook een heater in...

Jbl is 700l/h

Alvast bedankt!
 
Hallo allemaal,

De eerste keer is het mis gegaan met mijn bak. 60l bak met standaard pomp. Alle beginnersfouten gemaakt en veel geleerd. Maar niet alles!

Ik heb nu de juwel lido 120. 120liter bak met standaard pomp. Ik heb geen idee van de capaciteit van de standaard pomp. Maar om problemen te voorkomen, kan ik daar een jbl cristal profi e701 filter bij laten lopen of is dat te veel? Kan de standaard filter verwijderen maar daar zit ook een heater in...

Jbl is 700l/h

Alvast bedankt!
Beschreven capaciteit is 500 ltr p/u, maar in de praktijk wordt dit nooit gehaald. Vaak kan je hier 100-150 ltr afhalen.

Persoonlijk zou ik hem eruit halen en gaan voor een extern filter. Al zijn er ook leden die goede ervaringen hebben met een binnenfilter. Zelf vind ik dat een binnenfilter veel ruimte inneemt en je ziet hem doorgaans altijd. De JBL 702 zou prima kunnen voor jou aquarium.

Gr. Ed
 
Beschreven capaciteit is 500 ltr p/u, maar in de praktijk wordt dit nooit gehaald. Vaak kan je hier 100-150 ltr afhalen.

Persoonlijk zou ik hem eruit halen en gaan voor een extern filter. Al zijn er ook leden die goede ervaringen hebben met een binnenfilter. Zelf vind ik dat een binnenfilter veel ruimte inneemt en je ziet hem doorgaans altijd. De JBL 702 zou prima kunnen voor jou aquarium.

Gr. Ed
Kan ik dan de interne filter niet ook gebruiken? Of beter niet dan
 
Ik heb zelf de 901 versie van jbl op de lido 120 e dat gaat prima. Verwarming verborgen achter planten zie je het ook niet
Heb je die samen lopen of los van elkaar?
 
Ik heb de interne eruit gehaald maakt het inrichten van de bak een stuk makkelijker. Filtermateriaal had ik wel tijdelijk overgezet in de externe pomp zodat deze meteen was ingedraaid
 
Ik zou er ook een 701 of 901 opzetten hoor.
 
Ik heb de originele pomp verwijderd en de 701 aangesloten. De bak is al wat ingericht en aan het indraaien.
 

Bijlagen

  • image-08-06-2022_18-52-36-66.jpg
    image-08-06-2022_18-52-36-66.jpg
    233 KB · Weergaven: 79

Terug
Bovenaan