JBL ph controller magneetventiel kapot?


J

JeffreyM

Guest
Ik heb het idee dat het magneet ventiel in mijn JBL ProFlora Ph controller niet meer lekker werkt. Het viel me op dat er allerlei kleine belletjes uit mijn spraybar kwamen terwijl de ph waarde van de bak momenteel onder de aan/uit grens ligt van de controller.

Het apparaat staat op automatisch en volgens de controller stond de klep dicht, maar ik heb hem eens handmatig dicht gezet via de controller. Toch zie ik nog bellen in mijn diffusor tevoorschijn komen. Hierdoor heb ik het idee dat de controller niet meer sluit.

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Als je hem uit de controller haalt en op een verlengsnoer aan sluit hoor je hem dan open en dicht gaan als je hem er wisselend in en uit doet?
 
Als de magneet in opdracht van de pH controller sluit is het wel normaal dat de druk eerst van de slang af moet, en de belletjes nog een tijdje door blijven lopen.
 
Dit probleem heb ik ook gehad toen ik nog gebruik maakte van JBL drukregelaar met magneetklep. Deze wilde ook niet meer goed afsluiten en bleef doorlopen. De magneetklep is toen onder garantie vervangen.
 
Kan je die controller gewoon open schroeven en hem er uit halen? Hij zou nu al zeker 40 minuten dicht horen te staan, maar geeft nog steeds bellen.

Ben ook bang dat ik geen garantie meer heb, volgens mij het al een jaar of 3 geleden dat ik de set gekocht heb. Heb het bonnetje denk ik ook niet meer.
 
Zou er gewoon een mailt je naar JBL aan wagen, je weet nooit. Heb deze ook en inderdaad blijven de bellen nog even doorgaan als de klep dicht gaat, maar geen 40 minuten lang. Hier stoppen de bellen binnen een minuut, nadat de klep dicht gegaan is.
 
Ik heb de fles gisteravond dicht gedraaid en en de klep handmatig op dicht gezet (waarbij gister de bellen alsnog bleven komen). Nu zet ik hem net een keer open en weer dicht en lijkt het weer te werken. De bellen worden nu weer tegengehouden wanneer het magneetventiel ook dicht zou moeten zijn.
 

Terug
Bovenaan