JBL easy test en proscan


W

willy99

Guest
De strips van jbl proscan en easy test zien er gelijkaardig uit.
iemand ervaring met beide strips en de proscan app?
Bedoel kan je de easy test strips ook gebruiken in de app
 
Ik heb de informatie vanuit andere fora gekregen dat dit inderdaad kon, maar ik heb er geen ervaringen mee.
 
Ze lijken in ieder geval wel erg sterk op elkaar. :) Het zou me niet verbazen
 
Ik vraag mij al lang af of die test van jbl pro scan iets zijn? Ziet er gemakkelijk uit,maar zijn ze ook correct?
 
Het is een teststrip, met zijn gaven en fouten. Het enige voordeel is dat hij makkelijker uit te lezen is. Maar qua resolutie van nauwkeurigheid zou ik er niet te hoog van op lopen. Althans van wat ik hoor.
 
gisteren getest, als je de exacte tijdsduur welke de app aangeeft volgt blijken de waarden zelfde te zijn van de druppeltester (kh en gh) en de ph van de continue tester,
kh druppel tussen 6 en 7, proscan 7; gh druppel 13, proscan 14; ph continue 6.95, proscan 7.
Voor mij het belangrijkste is de nitraat en nitriet meting en deze blijken ook de juiste richting aan te geven. bvb nitriet in gezelschapsbak met veel vissen en grote filter capaciteit is deze 0 en een tamelijk hoge nitraat van 75 (veel vis en betere filter geeft hogere nitraat), in mijn garnalenbakje met heel klein filtertje en soms wat teveel voer is nitriet 0.25 wat mij totaal niet verwondert en nitraat 50 (kleine filter kan niet alle nitriet omzetten in nitraat).
Als het klopt dat de gewone strips van jbl werken met de proscan word het onmiddellijk een pak goedkoper, stel er mij wel vragen bij waarom ze afzonderlijke zouden maken als het niet nodig is.
Heb spijtig genoeg geen gewone meer liggen om de test te doen, kan iemand anders dit?
 
Je leest zowel goede als minder goede ervaringen met de scan. Ik heb ook al reacties gelezen dat men bij 3 testen ook drie vrij stek uiteenlopende waarden had gemeten.