JBL e701


Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
Ik wil mijn pomp installeren, maar het lukt totaal niet.
Als ik de pomp aanzet, dan maakt ie een enorme ratelende herrie.

Als ik verder kijk, dan zuigt ie niks aan.. deze slang zit gewoon vol lucht. Hoe moet ik dit in godsnaam verhelpen, want ik word gek van het geluid, gedoe en mijn vissen hebben geen fatsoenlijke pomp. Kortom: help!
 
Heb je 'm nieuw??
 
Ja
 
En de startprocedure zoals beschreven in het boekje werkt niet? Dus filterinlaat onder water, de uitlaat boven water, hele filter leeg en dan de startknop indrukken en weer omhoog laten komen (dus zegmaar handmatig pompen - duurt meestal wel even) tot het filter volloopt...dan als ' ie vol is stekker er in terwijl de linker hendel op 'dicht' staat, dan die na paar seconden naar voren (dus open) duwen...?? Als ' ie loopt zit er meestal wat lucht in dus dan nog paar keer zachtjes schudden; dan hoor je de lucht er uit ontsnappen en wordt het filter steeds stiller.
 
Ik moest t zelf in het boekje wel 2x lezen voor ik het goed deed :p
 
Lijkt mij ook, eerst de gebruiksaanwijzingen lezen.
 
Zuig aan de uitstroomslang. Dat loopt hij vol. Let wel op dat je het kraantje op tijd dicht doet. dan weer aansluiten.
 
Zuig aan de uitstroomslang. Dat loopt hij vol. Let wel op dat je het kraantje op tijd dicht doet. dan weer aansluiten.

Ga ik morgen nog eens proberen. Voor nu is het goed geweest. Bedankt.
 
Ik zorg dat de filter boordevol zit met water, sluiten en dan stopcontact insteken, meerdere malen op startknop duwen. maakt in begin nog wat herrie tot al de lucht eruit is.
 
De filter onder de kraan vol laten lopen en dan aanzetten en met de startknop snel pompen. Dan moet hij het doen of anders zoals Bertus zegt zelf even aanzuigen maar dat hoef ik niet te doen.
 
Had de filger teruggebracht naar de Aquariumzaak om even te onderzoeken. Bleek iets met de rotor niet helemaal goed te gaan.

Lag dus niet aan ons. Nu draait de JBL lekker, ben benieuwd de komende dagen. Filter zelf is erg stil, alleen nog wat last van klein trillingsgeluid maar daar moet ik nog eens naar kijken een andere keer. Niet heel storend verder.

Spraybar ging fluiten, dus direct maar een paar gaatjes groter gemaakt. Vallisneria van links naar rechts geplaatst en vice versa; grote slierten dichtbij de spraybar zodat ze mooi uitwaaieren over het wateroppervlak. Visjes denken dat ze in een nieuwe wereld zitten.

Dank allen :)
 
Goed dat het is opgelost, heb zelf dit filter ook , en ben er zeer tevreden over.
 
Fijn dat 'ie het nu doet, hoop dat je er net zulke positieve ervaringen mee hebt als ik (en Albert dus ook)!
 
Fijn dat het is opgelost en de JBL zijn inderdaad prima filters hoor en ook stil.
 
Ik heb het filter ook, en bij mij trillen de slangen een beetje. Als je die dus ergens tegenaan hebt staan dan hoor je dat, misschien is het bij jou ook het geval?
 
Is me hier niet opgevallen terwijl de 901 naast de bak staat en de slangen wel tegen de kast aankomen.Of het moet aan mn gehoor liggen:S
 
Is me hier niet opgevallen terwijl de 901 naast de bak staat en de slangen wel tegen de kast aankomen.Of het moet aan mn gehoor liggen:S

Ik zou het niet weten... Ik ontdekte het bij mij toen ik me stoorde aan het gebrom en ik met de slangen rommelde. Is jouw filter compleet stil John?
 
Het is en blijft een motor die draait natuurlijk maar als ik op 1 meter van de filter sta dan hoor ik zo goed als niks. Hij staat ook open enbloot in de woonkamer dus anders valt dat ook snel op. Net getest voor je en met mn oor op 50cm van de filter hoor je een hele lichte brom natuurlijk maar verderaf hoor ik hem niet Daan.
 
Ik hoor hem op twee meter een beetje, maar mijn slangen zitten door gaten heen en die maken het lawaai. Als ik de slangen met mijn hand verplaats is het filter compleet stil..... Maar laat ik los begint het gebrom weer
 
Ja dan is dat de resonantie denk ik. Misschien kun je er iets tussen doen van schuimrubber waardoor de slang het hout niet raakt.Hier lopen de slangen dan ook niet door gaten heen. Of je houdt de slang gewoon de hele dag vast toch:juggle:
 
Ja dan is dat de resonantie denk ik. Misschien kun je er iets tussen doen van schuimrubber waardoor de slang het hout niet raakt.Hier lopen de slangen dan ook niet door gaten heen. Of je houdt de slang gewoon de hele dag vast toch:juggle:

Ik zal eens wat proberen, maar ik slaap gewoon door het geluid heen gelukkig. Aan het begin was het even wennen
 
Ja wij hebben ook bakken op de slaapkamer en dan moet je ook even wennen aan bepaalde geluidjes. Maar die geluiden zijn minder hard dan die Jessica weleens produceert tijdens de slaap kan ik je zeggen:D:D
 
De filter onder de kraan vol laten lopen en dan aanzetten en met de startknop snel pompen. Dan moet hij het doen of anders zoals Bertus zegt zelf even aanzuigen maar dat hoef ik niet te doen.
lijkt me niet z`n strak plan, of je wil gelijk je bacterieen naar de bliksem helpen.
zal hier nog niet inzitten maar beter niet aanleren, gewoon zoals Bertus zei, even aanzuigen en klaar.
 
Dat valt mee want je kan gerust het vieze water eruit weggooien hoor. De bacterien zitten in en op het filtersubstraat. Ik gooi altijd het vieze water weg.
Wel even voelen of het kraanwater de goede temp heeft en niet te heet is per ongeluk;). Een filter die proper is is beter dan een vervuilde.
 
Dat valt mee want je kan gerust het vieze water eruit weggooien hoor. De bacterien zitten in en op het filtersubstraat. Ik gooi altijd het vieze water weg.
Wel even voelen of het kraanwater de goede temp heeft en niet te heet is per ongeluk;). Een filter die proper is is beter dan een vervuilde.

Dat bedoeld greenbee niet, denk ik.

Je kunt de filterpot zeker leeg goooien. Doe ik ook. Maar ik vul de pot met aquariumwater.
En daarna vul ik het aquarium.

Bacterien zijn ook beestjes. En net als vissen, willen die ook niet gelijk in een emmer kraanwater.
Mijn aquariumwater heeft een compleet andere samenstelling, dat het basische kraanwater.
Dus die beestjes krijgen de schrik van hun leven, als ik dat zou doen.

Kanttekening. Als je bak uit kraanwater bestaad, zonder pH verlaging en zonder osmose, dan zou het wel kunnen.
Maar het blijft opletten.
 
Als dat erg verschilt dan kun je inderdaad beter aquawater gebruiken inderdaad;). Maar in dit topic zal dat niet van toepassing zijn denk ik want zover ik weet betreft het een nieuwe filter:deal:. Ik moet erbij zeggen dat ik uit gemak ook met regelmaat de pot met gewoon kraanwater op temperatuur vul en ondervindt daar niet echt problemen door. Maar als je niet zo lui bent als ik dan kun je beter aquawater nemen;)
 
Dat bedoeld greenbee niet, denk ik.

Je kunt de filterpot zeker leeg goooien. Doe ik ook. Maar ik vul de pot met aquariumwater.
En daarna vul ik het aquarium.

Bacterien zijn ook beestjes. En net als vissen, willen die ook niet gelijk in een emmer kraanwater.
Mijn aquariumwater heeft een compleet andere samenstelling, dat het basische kraanwater.
Dus die beestjes krijgen de schrik van hun leven, als ik dat zou doen.

Kanttekening. Als je bak uit kraanwater bestaad, zonder pH verlaging en zonder osmose, dan zou het wel kunnen.
Maar het blijft opletten.
:thumbs:
 
Het gaat inderdaad om een nieuwe pomp. Heb deze trouwens wel gevuld met aquariumwater. Ik zal dat in de toekomst dan ook blijven doen. :)
 
Het gaat inderdaad om een nieuwe pomp. Heb deze trouwens wel gevuld met aquariumwater. Ik zal dat in de toekomst dan ook blijven doen. :)


:thumbs:
Het is inderdaad beter maar ja ik ben nogal lui aangelegd zoals je merkt;);)
 

Terug
Bovenaan