jbl druk verminderaar


R

riesvis

Guest
Hoi , heb tijdje geleden in ede ( gld ) via een advertentie van Marktplaats van ene ..... die woont op ........ een compleet werkende co2 set gekocht ( startklaar :)( :) ) , hierbij zat een jbl drukverminderaar https://www.jbl.de/nl/producten/detail/7586/jbl-proflora-m001 .
Deze werkte in de eerste instantie niet omdat de kraan op de co2fles lekte via de afsluiter .
Achteraf gezien was dit het enigste onderdeel van de set zonder gebreken ,
hieraan heb ik helaas aan lopen sleutelen .

Er zitten 2 meters op , de ene staat tegen de 60 bar en de andere op 1,8 bar .
Zijn dit de waarden van fabriek af , of moet der nog aan worden gesleuteld ?

Help !!


Grt Richard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi , heb tijdje geleden in ede ( gld ) via een advertentie van Marktplaats van ene N*ly die woont op v*lkestein een compleet werkende co2 set gekocht ( startklaar :)( :) ) , hierbij zat een jbl drukverminderaar https://www.jbl.de/nl/producten/detail/7586/jbl-proflora-m001 .
Deze werkte in de eerste instantie niet omdat de kraan op de co2fles lekte via de afsluiter .
Achteraf gezien was dit het enigste onderdeel van de set zonder gebreken ,
hieraan heb ik helaas aan lopen sleutelen .

Er zitten 2 meters op , de ene staat tegen de 60 bar en de andere op 1,8 bar .
Zijn dit de waarden van fabriek af , of moet der nog aan worden gesleuteld ?

Help !!


Grt Richard

Het lek via de afsluiter is misschien omdat de afsluitring (tussen fles en reducer) ontbreekt of lek is?

Maar wat is nu eigenlijk je vraag? Is mij niet zo onmiddellijk duidelijk eigenlijk...
Is het lek opgelost ondertussen?

Er zitten 2 meters op , de ene staat tegen de 60 bar en de andere op 1,8 bar .
Zijn dit de waarden van fabriek af , of moet der nog aan worden gesleuteld ?

Ik heb geen ervaring met deze reducer dus mijn antwoord is onder voorbehoud maar ik lees in je link onder andere:

"Fijn naaldventiel: exacte bepaling van het aantal bellen, vooraf ingestelde werkdruk van 1,5 bar (aanpassen mogelijk), 2 manometers voor werk- en flesdruk."

Dus "van fabriek af" staat de werkdruk op 1,5bar. Maar aanpassen is mogelijk (en vermoedelijk ook gedaan door de vorige eigenaar gezien je 1,8 bar hebt nu?).
Ik denk dat aanpasen bij deze versie moet gebeuren met een imbus sleutel.
Dit doe je via de frontale knop met zwart plastiek afsluitdopje. Onder dat dopje zit de ingang voor de sleutel.
Een flesdruk van 60bar lijkt me normaal. Hier meestal 50bar maar ook 60bar kan zonder problemen denk ik.

Trouwens: als je op pagina in je link de gebruiksaanwijzing opslaat vind je dergelijke info zeker terug.

Welke andere gebreken liep/loop je tegenaan?
 
60 Bar is normaal ik heb mijn fles pas laten vullen en die staat nu ook op 60 Bar.
Co2 flessen kunnen het dubbele aan druk aan dus daar hoef je jezelf geen zorgen over te maken.
 
Die 60 bar is inderdaad goed hoor.
 
Het lek via de afsluiter is misschien omdat de afsluitring (tussen fles en reducer) ontbreekt of lek is?

Maar wat is nu eigenlijk je vraag? Is mij niet zo onmiddellijk duidelijk eigenlijk...
Is het lek opgelost ondertussen?


Toen ik mijn drukverminderaar op mijn fles zette en de kraan opendraaide lekte deze tussen het wieltje waar je aan moet draaien als je de fles opendraai.
De fles heb ik ondertussen al bij het oud ijzer gegooid , omdat ik nergens een andere kraan los kon kopen.
Heb nu een 1,5 kg nieuw .




Ik heb geen ervaring met deze reducer dus mijn antwoord is onder voorbehoud maar ik lees in je link onder andere:

"Fijn naaldventiel: exacte bepaling van het aantal bellen, vooraf ingestelde werkdruk van 1,5 bar (aanpassen mogelijk), 2 manometers voor werk- en flesdruk."

Dus "van fabriek af" staat de werkdruk op 1,5bar. Maar aanpassen is mogelijk (en vermoedelijk ook gedaan door de vorige eigenaar gezien je 1,8 bar hebt nu?).
Ik denk dat aanpasen bij deze versie moet gebeuren met een imbus sleutel.
Dit doe je via de frontale knop met zwart plastiek afsluitdopje. Onder dat dopje zit de ingang voor de sleutel.
Een flesdruk van 60bar lijkt me normaal. Hier meestal 50bar maar ook 60bar kan zonder problemen denk ik.

Trouwens: als je op pagina in je link de gebruiksaanwijzing opslaat vind je dergelijke info zeker terug.

Klopt , dat heb ik idd gedaan en deze meter staat nu op 1,8 bar , krijg m ook niet minder dan dit.
Als je de inbus indraai geef je meer druk , draai je hem uit gaat ie lager , maar minder dan 1,8 lukt niet ,
weet ook niet of dat dit kwaad kan .Werkdruk is idd 60 bar


Welke andere gebreken liep/loop je tegenaan?

Zat ook een jbl ph controller bij met ingebouwd magneetklep , op de computer gaf deze een gesloten positie aan maar liet toch gewoon co2 door .
Deze heb ik zelf ook vervangen , en werkt nu wel .


 
Ik kon niet quoten bij deze dus ik doe het even zo.

Klopt , dat heb ik idd gedaan en deze meter staat nu op 1,8 bar , krijg m ook niet minder dan dit.
Als je de inbus indraai geef je meer druk , draai je hem uit gaat ie lager , maar minder dan 1,8 lukt niet ,
weet ook niet of dat dit kwaad kan .Werkdruk is idd 60 bar..

Anrwoord:

1.Is je fles we een standaard co2 fles ivm de lekkage.? Of was de fles over de keuringdatum?
Het lijkt er in de op dat je fles de druk niet aankon en toen is gaan lekken .

2. Als de fles bij 55 bar een druk van 1.5 bar op minimale stand geeft kan het zijn dat de fles bij 60 bar ook een hogere druk van 1.8 bar geeft en die kun je niet terugdraaien omdat de naald al op minimaal staat. Een hogere input is ook een hogere output. .

3.Het kan ook zijn dat je fles niet gebouwd is voor 60 bar maar dat lijkt me heel sterk. Ik dacht dat er wettelijk eissen aan zo'n fles zaten.


Toen ik mijn drukverminderaar op mijn fles zette en de kraan opendraaide lekte deze tussen het wieltje waar je aan moet draaien als je de fles opendraai.

Antwoord:

Is de fles gestoten of omgevallen. ?
Wat ook kan is dat je de kraan te snel open gedraaid hebt waardoor er ineen 60bar op de kraan drukte en deze stuk gegaan is.






 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maakt niet uit , de fles die lekte heb ik weggegooid en een nieuwe 1,5kg gekocht .
Bij de viswinkel hier in de buurt koste een nieuwe 2kg jbl rond de 160 euro en daar schrok ik wel wat van .
Heb online een aqua noa van 1,5 kg gekocht gevuld voor 70 euro .
Probleem opgelost dus . :)

grtz
 
Mooi dat het is opgelost en die JBL is een dure fles zeg.
 
Fijn dat het opgelost is. Heel veel plezier met je setje
 

Terug
Bovenaan