JBL CristalProfi e902 Greenline geluid


kw_nl

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
266
Leeftijd
40
Locatie
Delft
Ik met steeds meer regelmaat dat mijn filter geluid maakt. Net of er lucht in zit zou ik zeggen... De stroming is dan helemaal weg. Uitschakelen, aanzuigen en na 10 minuten aanzetten helpt. Of een schoonmaak beurt. Maar dat helpt voor maar een week.

iemand een suggestie?

 
Is je asje niet gebroken?

Kan ook zijn dat er een klein lekje in de aanzuig buis waarmee lucht je filter in word gezogen
 
Is dit het asje?

bREphR3HKNsiUSmLh_RkRaX9j7qklVTZmkO6tMKCHzS5HX75VD7tYyOt48A?width=4032&height=3024&cropmode=none.jpg
y4m_dNO5gO0fzY2TOxFxvlc-BmdPnNcnOgZRjuX6aYvxJ1Z94ylxPQE1iQ5NUraAOv6nC8Va0jIckSae5IPLDSo_ZrQDNpw5c_rJ5yK39C6UuZ_Rc7LYSG-8eWuBlWqpMOey9CPNmMYI2ZmCbamM9PPsShsfFVbREphR3HKNsiUSmLh_RkRaX9j7qklVTZmkO6tMKCHzS5HX75VD7tYyOt48A
 
Uh, geen idee wat voor rubbers je bedoelt. Ik ga even googlen hoe die eruit zouden moeten zien.
 
Deze dus, die heb ik niet schijnbaar... Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Q8madK8pWi6pnOv-EoFTEOhfgy2hgvrWdNQqZxMLZbLg35fiTTvFrqth7Iw?width=1940&height=1940&cropmode=none.jpg
 
Die rubbers blijven soms ook vast zitten in de houders in het pomphuis. Dus dat moet je even controleren.

Misschien pomphuis ook eens schoonmaken. En een rager door de uitstroom.
 
Zo'n rubber, het rubber moet boven en onder op het staafje geschoven worden. 1 van die rubbers zit vast in de kop van de pomp, daarop schuif je de rotor met het staafje. En aan de andere kant van het staafje zit een soortgelijk rubbertje.

1539114676400832886913.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rubbertje in de pompkop blijft vaak zitten, kan je er vrij makkelijk uit krijgen met een pincet.
Die in het “dekseltje” kan je vrij makkelijk zien, het is een zwart dingetje in het grijs/blauwe dingetje
 
Oke, top, ga ik morgen even kijken. Nadat ik hem uit elkaar had gehaald deed hij weer normaal.
 
Oke, top, ga ik morgen even kijken. Nadat ik hem uit elkaar had gehaald deed hij weer normaal.
Dan zitten de rubbertjes dus nog op hun plaats (want anders draait dat ding echt voor geen meter en zeker niet "normaal" of "stil").

De afwerking van de knietjes die bij het filter zitten (die je dus gebruikt om het water aan de achterkant van je aquarium de bocht om te krijgen) laat te wensen over bij JBL. Goed ontbramen voordat je de slangen erop zet (anders gaan ze valse lucht zuigen en krijg je de problemen die jij nu hebt).
 

Terug
Bovenaan