Jbl bioco2 80 na één dag geen bubbels meer


L

Lianne

Guest
Ik heb voor het weekend van jbl zo'n bio co2 systeem gekocht en afgelopen vrijdag geïnstalleerd. Gisteren werkte het perfect en gaf hij per minuut ongeveer zes bellen in de atomizer. Maar vanochtend was ik even aan het rommelen bij m'n aquarium en viel de fles half om, dus heeft een halve seconde schuingestaan en erna gaf hij steeds minder bellen en nu helemaal niks meer.
Kan het weer op gang komen als ik de voel met rust laat of heb ik het nu verpest?
 
Ik heb voor het weekend van jbl zo'n bio co2 systeem gekocht en afgelopen vrijdag geïnstalleerd. Gisteren werkte het perfect en gaf hij per minuut ongeveer zes bellen in de atomizer. Maar vanochtend was ik even aan het rommelen bij m'n aquarium en viel de fles half om, dus heeft een halve seconde schuingestaan en erna gaf hij steeds minder bellen en nu helemaal niks meer.
Kan het weer op gang komen als ik de voel met rust laat of heb ik het nu verpest?

Je hebt het niet verpest hoor, het duurt alleen een tijdje voor ie weer op gang komt.
 


Ik ken het systeem niet zelf maar normaliter zou ik denken dat er wel weer bellen moeten komen ondanks het heeft schuin gestaan. Ik heb wel gewone zelfgemaakte bio co2 gebruikt en daar is me dat ook weleens gebeurt maar dat resulteerde niet in het stoppen van de productie.
 
Bedankt voor de antwoorden, ik ga maar even afwachten dan. Hoelang moet ik ongeveer wachten, denken jullie. En is het slim om anders als het te lang duurt de fles opnieuw te vullen met een verse mix?
 
Bedankt voor de antwoorden, ik ga maar even afwachten dan. Hoelang moet ik ongeveer wachten, denken jullie. En is het slim om anders als het te lang duurt de fles opnieuw te vullen met een verse mix?

Ik denk dat het max een dag duurt
 
Dan ga ik dat aanhouden. Nogmaals bedankt!
 
Ik neem aan dat er verder geen vloeistof uit de fles is gelopen dus ik denk dat het dan vrij snel weer moet goedkomen.
 
Nee is niks uit de fles in m'n aquarium gelopen. Daar heb ik extra goed opgelet, want anders had ik nu druk bezig geweest met een flinke waterwissel
 
Dan komt het vast wel weer goed. Laat het maar even weten wanneer het weer loopt als je dat wil doen:). Ik ben ook wel benieuwd daarna namelijk.
 
Nou, hij komt ondertussen weer langzaam op gang. Pfiew! Wel nog erg langzaam, doet meer dan een minuut over 1 belletje, maar neem aan dat dat weer steeds meer wordt.
 
Nou, hij komt ondertussen weer langzaam op gang. Pfiew! Wel nog erg langzaam, doet meer dan een minuut over 1 belletje, maar neem aan dat dat weer steeds meer wordt.

Ja, het wordt steeds meer. Je doet met zo'n fles aardig lang, en pas in het midden van de looptijd krijg je het meeste bubbeltjes. Aan het begin en het eind heb je wat minder co2
 
Dan gaat het helemaal goedkomen. Moet gewoon even geduld hebben. Dankjewel voor de info!
 
Let wel op. Ik heb de set ook gehad.

De temperatuur is erg belangrijk.
Je kan de fkes met de houder aan het aquarium hangen. Dit is om de warmte van je bak mee te pakken.

Ik had de fles in een bak met water en een heater op 22c.

Anders heb je maar een lage en trage opbrengst na 1 week.

Bio Co2 mengsel reageert het beste bij een constante temp. van 22c.
 
Hoi Daniel,
Ik heb hier iets op gevonden wat ik anderen kan aanraden. Ik heb zelf van zwart karton en bubbeltjesplastic een soort isolerende koker gemaakt om de fles in te zetten. Gezien je bij het aanmaken van het co2mengsel warm water moet gebruiken, blijft dit door mijn koker/houder prima op constante temperatuur en hoef ik dus niet heel erg op de kamertemperatuur en/of aquarium temperatuur te letten (hoewel die laatste bij mij ook constant tussen de 22 en 23 graden Celsius zit). Het werkt echt als een malle.
 

Terug
Bovenaan